مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری تا کی ادامه دارد؟ / آمار روزهای سالم و ناسالم اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آمار روزهای سالم و ناسالم اصفهان گفت: با توجه به شرایط خاص ایجاد شده در کشور از نظر کاهش دما و ورود سامانه سرد قطبی از سیبری، تصمیم ملی در خصوص صادر شدن مجوز نیروگاه شهید منتظری برای سوزاندن مازوت گرفته شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های محیط زیستی، از ابتدای سال جاری تاکنون اصفهان ۱۶ روز هوای پاک، ۲۰۶ روز هوای قابل قبول، ۹۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳۲ روز هوای ناسالم برای عموم را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه در صورت محاسبه ازن موجود در هوا، ۶۰ روز به تعداد روزهای آلوده سال اضافه می‌شود، افزود: می‌توان گفت که هوای اصفهان در نیمی از سال میزبان آلاینده‌های جوی بوده که ۵۳ روز آن به دلایل مختلفی از جمله فعالیت کانون‌های گردوغبار از مناطق بیابانی و فرسایش بادی و فشار آلاینده‌های ناشی از منابع سیار و ثابت متعلق به فصل تابستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بیشترین آلودگی هوا در ماه‌های آبان، آذر و دی مشاهده شد، تصریح کرد: با ورود موج‌های ناپایدار به اصفهان، به‌تدریج شاهد بهبود کیفیت هوا بودیم، اما طی چند روز اخیر به دلیل افت دما، وارونگی، رکود و خودپالایی نداشتن جو شاهد افزایش آلاینده‌ها هستیم.

شیشه‌فروش ادامه داد: با توجه به شرایط خاص ایجاد شده در کشور از نظر کاهش دما و ورود سامانه سرد قطبی از سیبری، تصمیم ملی در خصوص صادر شدن مجوز نیروگاه شهید منتظری برای سوزاندن مازوت گرفته شده است و این نیروگاه از یکم اسفند انرژی خود را با استفاده از مازوت تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه طی بازه زمانی فصل پاییز مازوت‌سوزی اتفاق نیفتاده بود، گفت: با توجه به افزایش آلاینده‌های جوی طی چند روز اخیر، کمیته اضطرار تشکیل و درخواست توقف مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری و تأمین گاز پایدار برای این نیروگاه به وزارت نفت و نیرو اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان شرایط خاصی دارد، اضافه کرد: مدت زمان تداوم مازوت‌سوزی در اصفهان مشخص نیست، اما با توجه به اینکه زاینده‌رود خشک است و کانون‌های گردوغبار در استان وجود دارد، پیگیری‌ها در حال انجام است تا مازوت‌سوزی متوقف شود.

کد خبر 733495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.