«ترنم زندگی» و «شوق زندگی» ۲ اقدام شاخص شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی گفت: تعاملات و همکاری‌های مدیریت شهری با دستگاه قضایی دستاوردهای خوبی تاکنون داشته است؛ اقداماتی چون اجرای طرح «ترنم زندگی» و ایجاد مجموعه «شوق زندگی» از جمله کارهای ارزنده‌ای بوده که بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، سیدامیر مرتضوی صبح امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در نشست هم‌اندیشی برگزاری اولین همایش علمی‌کاربردی حاشیه شهر مشهد با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف رسمی قوه قضائیه است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها چه در سطح شهر مشهد و چه در سطح استان، در این حوزه تکلیف و مسئولیت دارند و مدیریت این موضوع با قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه عدم موفقیت در تحقق و اجرایی شدن برخی از مأموریت‌ها، اعتقاد نداشتن دستگاه‌ها به کار مشارکتی است، افزود: در حوزه‌های مختلف، هر مجموعه باید یک قسمت از کار را عهده‌دار شود و هیچ نهادی نمی‌تواند به‌تنهایی نقش‌آفرینی کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان رضوی گفت: به عنوان مثال، در موضوع حاشیه شهر، بیش از یکصد دستگاه متولی و مسئولیت دارند؛ طبیعی است که در چنین شرایطی همه باید نقش‌آفرینی کنند و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این مناطق را ساماندهی کند.

مرتضوی با بیان اینکه در کنار مدیریت مسائل حوزه پیشگیری از وقوع جرم، قوه قضائیه مسئولیت نظارت بر عملکرد مأموریتی دیگر دستگاه‌ها را هم عهده‌دار است، تصریح کرد: اگر هرروز شاهد توسعه حاشیه شهر هستیم، نشان از اجرا نشدن تکالیف و مأموریت‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها در این پهنه‌ها است.

وی گفت: اگر به دنبال حل مشکلات حاشیه شهر هستیم، باید بانک اطلاعاتی دقیق و شبکه مسائل و مشکلات این مناطق را شناسایی و احصا کنیم؛ سپس بر اساس اولویت‌ها اقدام عملیاتی مقتضی را داشته باشیم.

مرتضوی با بیان اینکه در حوزه کاهش جرایم نیز شرایط مشابهی را داریم، افزود: تعاملات و همکاری‌های مدیریت شهری با دستگاه قضائی دستاوردهای خوبی تاکنون داشته است؛ اقداماتی چون اجرای طرح «ترنم زندگی» و ایجاد مجموعه «شوق زندگی» از جمله کارهای ارزنده‌ای بوده که بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 733472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.