بیش از ۷۵۰۰ کلاس درس مدارس فارس میزبان مسافران نوروزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: ۷۵۸۴ کلاس در ۹۱۱ مدرسه ۵۲ منطقه آموزش و پرورش فارس میزبان مسافران نوروزی در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش فارس، فرشید قاسمی امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در ششمین جلسه ستاد اسکان میهمانان نوروزی اظهار کرد: در فرایند اسکان مسافران نوروزی باید به‌گونه‌ای تلاش کنیم که انتظارات مسافران در حوزه‌های مختلف برآورده شود.

وی افزود: همه مراحل اسکان از جمله تعیین شرح وظایف، کنترل کیفیت، راه‌اندازی سامانه اسکان، تورهای شیرازگردی، برنامه‌های ورزشی ویژه مسافران، نقشه راه و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های راهنما باید برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: حفظ حرمت ماه رمضان و رعایت حجاب دو اصلی است که در پذیرش میهمانان باید در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی اضافه کرد: مهم نیست بیشترین پذیرش را داشته باشیم، بلکه مهم آن است که خدمات را با کیفیت بیشتری به مسافران ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی لحظه‌ای از وضعیت محل‌های اسکان، آمار و ارقام مسافران، آب و هوا و اختصاص امکانات به ناظران بر فرایند اسکان باید جزو برنامه‌ها باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: ۷۵۸۴ کلاس در ۹۱۱ مدرسه در ۵۲ منطقه استان میزبان مسافران نوروزی در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

قاسمی افزود: از این تعداد ۴۲۵ مدرسه در چهار ناحیه شیراز قرار دارد و میزبان مسافران نوروزی خواهد بود.

وی تصریح کرد: تجهیز نمازخانه مدارس طرح اسکان، پخش اذان از بلندگوی مدرسه و سایر برنامه‌های معنوی و فرهنگی باید در دستور ستاد اسکان قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: موضوع بیمه، حضور پزشک و امکانات درمانی در محل‌های اسکان از مواردی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

وی همچنین در این نشست از اجرای مانور اسکان نوروزی در روز پنجشنبه، بیست‌وپنجم اسفند خبر داد.

به گزارش ایمنا، ایمنی ساختمان‌های میزبان مسافران نوروزی، تمهیدات لازم در خصوص شرایطی که ممکن است با قطعی آب و برق و گاز در محل‌های اسکان مواجه شویم، امنیت پایدار، پذیرش نکردن افراد فاقد مدارک در مکان‌های اسکان فرهنگیان، استفاده از نیروهای دارای اخلاق نیکو در ستادهای پذیرش و اسکان، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی بین مسافران نوروزی و تشکیل تیم تاسیساتی در هر منطقه از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

کد خبر 733454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.