معادلات پرسپولیس با اوسمار حل می‌شود

تیم فوتبال پرسپولیس بعد از تغییراتی که روی نیمکت سرمربی‌گری خود داشت این روزها با کسب نتایج خوب توانسته انتظارات هواداران خودش را برآورده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزی که یحیی گل محمدی استعفای رسمی خودش را رسانه‌ای کرد و در ادامه هم برانکو جواب رد را تحویل درویش مدیرعامل پرسپولیس داد کمتر هوادار قرمزپوشی تصور می‌کرد که تیمشان بتواند با دستیار نه چندان سرشناس یحیی یعنی اوسمار وی را راه موفقیت را طی کند ولی با نتایجی که در این چند بازی اخیر پرسپولیس به ثبت رسیده به نظر می‌رسد که قرمزها می‌توانند به سرمربی نه چندان محبوب این روزهای خودشان اعتماد کنند.

به هر حال اوسمار وی را برزیلی و ۴۸ ساله در شرایطی جانشین یحیی گل محمدی شد که هواداران پرسپولیس به دنبال نامی بزرگ‌تر برای نیمکت خودشان بودند و برایشان قابل پذیرش نبود که دستیار یحیی بتواند تیمشان را در برابر مدعیان داخلی فوتبال ایران هدایت کند و البته شکست خارج از خانه در برابر آلومینیوم هم این فشارها را بر روی اوسمار افزایش داد.

با این وجود باخت در اراک آخرین ناکامی سرمربی برزیلی پرسپولیسی بود و او به همراه تیمش در این چند هفته سه برد متوالی در مقابل تراکتور، ذوب آهن و نفت‌وگاز گچساران به‌دست آورده‌اند که باعث شده اعتماد بیشتری به اوسمار در رسانه‌ها مطرح شود. تغییرات تاکتیکی پرسپولیس و اوج گرفتن دوباره بازیکنی مثل مهدی ترابی در کنار بازگشت عیسی آل‌کثیر باعث شده تا پرسپولیس از هر نظر تیمی توانمند در لیگ برتر و جام حذفی باشد و خودش را به دو تیم استقلال و سپاهان برساند.

این سه برد متوالی و البته کیفیت فوتبالی که پرسپولیس نشان داده قرمزها را دوباره به جمع مدعیان لیگ بازگردانده و از طرف دیگر حذف استقلال از گردونه جام حذفی هم دلیل دیگری بوده تا قرمزها با سرمربی جدیدشان رؤیای کسب حداقل یک جام قهرمانی در این فصل را در سر بپرورانند و این موضوع را از اوسمار انتظار داشته باشند. نتایجی که پرسپولیس بدست آورده فشارها را از روی دوش درویش مدیرعامل پرسپولیس هم برداشته و او دوباره با امیدواری در بین هواداران تیمش حاضر شده است.

البته هنوز مسیری طولانی تا پایان فصل باقی مانده و به سرعت نمی‌توان از موفقیت پرسپولیس صحبت کرد ولی بدون شک با توجه به حمایت بازیکنان سرشناس پرسپولیس از اوسمار و تلاشی که او برای نشان دادن کیفیت فنی خودش دارد در ادامه فصل پرسپولیس می‌تواند تیمی مدعی و خطرناک برای رقبای خودش باشد.

خیلی‌ها معتقدند که عیار واقعی اوسمار وی را در بازی شهرآورد فوتبال تهران در هفته بیستم مشخص خواهد شد و او در آن مسابقه باید نشان دهد که نسبت به تیمش چقدر شناخت دارد و چطور می‌تواند در برابر استقلال مدعی یک قدم هم عقب نگذارد ولی با این وجود اوسمار تا همین‌جا هم توانسته نظر مثبت هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس را با خودش همراه کند و نشان دهد که گاهی اوقات یک دستیار معمولی می‌تواند آنقدر از لحاظ انگیزشی رشد کند که حتی جای خالی استاد سابق خودش را هم بر روی نیمکت پر کند.

کد خبر 733449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.