رئیس قوه قضائیه هم‌زمان با روز درختکاری، یک اصله نهال میوه غرس کرد

رئیس قوه قضائیه گفت: هرگونه موانع قضائی و حقوقی در مسیر گسترش فضای سبز شهری را به دستگاه قضائی اطلاع دهید تا در چهارچوب قانون و در راستای ارتقای حقوق عامه، در خصوص آن‌ها تدبیر و راهکار اتخاذ کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، صبح امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در جریان حضور در مراسم بهره‌برداری از پروژه دو هزار هکتاری جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران، یک اصله نهال میوه غرس کرد.

رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در این مراسم ضمن تقدیر از همه مردم، مسئولان و دستگاه‌هایی که به امر حفظ محیط زیست و درختکاری اهتمام دارند، اظهار کرد: از منظر اسلام، درختکاری و غرس نهال، در زمره بهترین کارها است و این امر در آموزه‌های دینی در ردیف اموری نظیر ساختن مسجد و تعلیم انسان‌ها، به همان میزان از ارزش و ثواب برخوردار است، مضاف بر آن، درختکاری از جمله اموری است که باقیات و صالحات محسوب می‌شود و اثر آن بعد از فوت فرد نیز باقی است و خیراتش در کارنامه اعمال فرد پس از مرگش نیز ثبت و درج می‌شود.

رئیس قوه قضاییه هم‌زمان با روز درختکاری، یک اصله نهال میوه غرس کرد/ تاکید رئیس دستگاه قضا بر حمایت قضایی از طرح‌های ناظر بر حفظ و بهبود محیط زیست و گسترش فضای سبز شهری

وی افزود: درختکاری امری مستحب است و قطع درختان و آسیب رساندن به آن‌ها، عذاب به دنبال دارد و به لحاظ زیست جمعی نیز، تبعات نامطلوب مترتب بر آن است، حفظ محیط زیست و ایجاد فضای سبز و درختکاری، منافع مادی و معنوی پرشماری را به همراه دارد و این منافع از جهات مختلف انسانی، اجتماعی، سلامت و نشاط جمعی، زیبایی فضای شهری و محیطی و جذب آلاینده‌های زیست‌محیطی، چشمگیر و برجسته است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: طرح ناظر بر آبیاری درختان با شیوه‌های دانش‌بنیان و کشت درختان مثمر به روش آبیاری زیرسطحی هوشمند که در شهر تهران به مرحله اجرا درآمده است و سبب صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف آب می‌شود، ستودنی است؛ اتخاذ این قبیل راهکارهای دانش‌بنیان در راستای گسترش فضای سبز در شرایط مرتبط با مضایق و تنگناهای آبی، برای کشور ضروری است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ضمن تاکید بر حمایت قضائی از طرح‌های ناظر بر حفظ و بهبود محیط زیست و گسترش فضای سبز شهری، خطاب به مسئولان شهرداری تهران گفت: هرگونه موانع قضائی و حقوقی در مسیر گسترش فضای سبز شهری را به دستگاه قضائی اطلاع دهید تا در چهارچوب قانون و در راستای ارتقای حقوق عامه، در خصوص آن‌ها تدبیر و راهکار اتخاذ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در جهت منافع عمومی، بهبود و ارتقای زیست جمعی سلامت‌محور، حامی همه طرح‌های مبتنی بر بهبود محیط زیست و گسترش فضای سبز است و با خاطیان این عرصه، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

کد خبر 733446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.