تسهیلات بانکی و حمایت‌های نفتی به یاری افزایش توسعه فارس می‌آیند

استاندار فارس در سفر خود به تهران در دیدارهای جداگانه‌ با مدیران ارشد دولت، مسیرهای رفع محرومیت‌زدایی و توسعه استان با تمرکز بر ایجاد اشتغال و رونق تولید را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در سفر یک‌روزه خود به تهران، در دیدارهای جداگانه موارد و مسائل مرتبط با استان را در سطح ملی پیگیری کرد.

وی در ابتدا در دیدار با رئیس سازمان بحران کشور، پیگیر چند موضوع بود که جبران باقی‌مانده خسارت‌های وارد آمده در سیل‌های سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، یکی از محورهای دیدار با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بود.

استاندار فارس درباره ایجاد چند پایگاه چندمنظوره در برخی شهرستان‌های فارس، همچنین لایروبی و دیواره‌گذاری رودخانه‌های موجود در محدوده شهرهای استان بحث و تبادل نظر کرد.

ایمانیه تأمین اعتبارات مورد نیاز برای مقابله با کم‌آبی در سال آینده با تمرکز بر تأمین تانکرهای انتقال آب آشامیدنی برای روستاییان و عشایر را بررسی و بر برنامه‌ریزی برای مقابله با تنش‌های آبی سال آینده استان تاکید کرد.

ساخت مسکن روستایی فارس جهشی دوچندان می‌گیرد

وی در ادامه در دیدار با غلامرضا صالحی، رئیس بنیاد مسکن کشور، محرومیت‌زدایی از چهره روستاها را هدف قرار داد و تصریح کرد: با مذاکرات صورت گرفته، سهمیه سه هزار تن قیر و اختصاص آن طی دو مرحله، با هدف آسفالت معابر روستایی در دستور کار قرار گرفت.

استاندار فارس در بخش دیگر مذاکرات خود با غلامرضا صالحی زمینه‌های افزایش سرعت ساخت مسکن روستایی را در قالب نهضت ملی جهش مسکن بررسی کرد و بر ضرورت تأمین زمین، اختصاص تسهیلات و ساخت مسکن روستایی تاکید کرد و خواستار ایجاد جهشی دوچندان در حوزه ساخت مسکن روستایی فارس شد.

وزارت نفت در میدان فارس؛ از احداث پالایشگاه تا محرومیت‌زدایی

ایمانیه در ادامه سفر خود به دیدار جواد اوجی، وزیر نفت رفت و کمک‌های وزارت نفت در احداث خطِ انتقال فرآورده‌های نفتی از جنوب کشور به شیراز و احداث پالایشگاه دوم شیراز را به بحث و تبادل نظر گذاشت.

وی از کمک وزارت نفت به احداث زائر سرای فارس در مشهد خبر داد و افزود: از کمک‌های این وزارتخانه برای همکاری در آسفالت معابر روستایی بهره خواهیم برد که با تحقق آن تا حدودی مشکلات موجود در این زمین کاسته می‌شود.

استاندار فارس در بخش دیگر سفر یک‌روزه خود با حضور در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با مسئول پیگیری‌کننده مصوبات سفر ریاست‌جمهوری دیدار کرد.

ایمانیه در این خصوص اظهار کرد: در این دیدار توافق شد فرایند احداث قطار شیراز به اهواز ازمسیری دنبال شود تا به نتیجه برسد و در سال ۱۴۰۳ عملیات اجرایی این طرح ملی آغاز شود، همچنین فرایند کمک در احداث بیمارستان سرطان شیراز نیز به بحث گذاشته شد تا این طرح هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و دردی از آلام نیازمندان بکاهد.

انتقال ۲ کارخانه سیمان و پشم شیشه شیراز با اختصاص تسهیلات از بانک رفاه

وی در این سفر یک‌روزه با اسماعیل للهگانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران دیدار و گفت‌وگو داشت و خاطرنشان کرد: در خصوص سرمایه‌گذاری با بانک رفاه در استان به‌ویژه در مواردی که منجر به ایجاد اشتغال و رونق تولید می‌شود توافق‌های خوبی داشتیم.

استاندار فارس اضافه کرد: بیش از ۱۰ طرح کلان استان را مرور کردیم و برای مشارکت در آن با یکدیگر به نتیجه رسیدیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با اختصاص تسهیلاتی که از جانب این بانک در اختیار طرح‌ها قرار می‌گیرد، سرعت ایجاد اشتغال و رونق تولید در فارس افزایش پیدا کند.

ایمانیه با بیان اینکه تعدادی از صنایع برای توسعه و ایجاد اشتغال به تسهیلات احتیاج داشتند که در این دیدار برای اختصاص تسهیلات به توافق رسیدیم، تصریح کرد: در این راستا توافق شد سرعت انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه و انتقال کارخانه پشم شیشه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز را با اختصاص تسهیلات از بانک رفاه سرعت دهیم.

کد خبر 733444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا ایزدی خرامه IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    موفقیت