فضای سبز شهر اصفهان سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فضای سبز شهر اصفهان بالغ بر شش هزار هکتار است و سالانه نزدیک به ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد، اما هم‌اکنون با نصف این میزان آبیاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در سی‌امین برنامه به احترام مردم اصفهان و آئین روز درختکاری با محوریت آغاز کاشت ۱۱۰ هزار درخت جدید در عرصه‌های شهری اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در این حوزه حرکت به سوی مباحث علمی است، همان‌گونه که اشاره شد ارزش فضای سبز اصفهان نزدیک به رقم بودجه شهر است.

وی با بیان اینکه فضای سبز نتیجه زحمات گذشتگان و تلاش مجموعه مدیریت شهری فعلی در راستای حفظ و توسعه این محدوده‌ها است، افزود: فضای سبز شهر اصفهان بالغ بر شش هزار هکتار است و سالانه نزدیک به ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد، اما هم‌اکنون با نصف این میزان آبیاری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این هشدار وجود دارد که درختان و فضای سبز شهر اصفهان شرایط سختی را می‌گذراند، این در حالی است که درخواست اول مدیریت شهری و شورا از مدیران استان، تحقق جریان پایدار زاینده‌رود است، البته اساسی‌ترین درخواست مردم هم همین موضوع است.

نورصالحی با اشاره به آغاز احداث باغ مشاهیر و تقدیر از مدیریت شهر برای اجرای این پروژه گفت: این باغ یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های ایرانی خواهد بود که در زمان‌بندی مناسب و فشرده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: اولویت نخست در احداث باغ مشاهیر، ایجاد عرصه فضای سبز و کاربری پارک است و در کنار آن کاربری گردشگری، فرهنگی و تفریحی هم خواهد داشت که به‌طور قطع کار ماندگار و ارزشمندی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در مناطق دیگر همچون ۱۱، ۲، ۱۴ و ۸ نیز ظرفیت ایجاد چنین طرح‌هایی وجود دارد، افزود: شورای اسلامی شهر از تملک عرصه‌هایی که در طرح تفصیلی برای ایجاد فضای سبز پیش‌بینی شده است، حمایت خواهد کرد.

نورصالحی گفت: از مدیران استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو درخواست می‌کنم که مدیریت شهر را در تأمین آب کافی برای فضای سبز و دیگر نیازهای شهر کمک کنند.

کد خبر 733436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.