پروژه کمربند سبز توسط شهرداری بجنورد اجرایی می‌شود

شهردار بجنورد گفت: پروژه کمربند سبز که در نتیجه آن ۱۰۰ هکتار از اراضی کمربندی شمال شرق بجنورد زیر کاشت درخت می‌رود، از طرح‌های در دست اجرای شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدعلی کشمیری امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در مراسم درختکاری اظهار کرد: پروژه کمربند سبز از برنامه‌های شهرداری بجنورد و اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی است که در نتیجه آن ۱۰۰ هکتار از اراضی حدفاصل بین دو باند رفت و برگشتی کمربندی شمال شرق بجنورد کاشت درخت انجام می‌شود.

وی افزود: پروژه کمربند سبز با استفاده از تجربیات تخصصی اداره کل منابع طبیعی و همکاری سایر دستگاه‌ها تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

شهردار بجنورد ادامه داد: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کاشت یک میلیارد درخت در کشور تحقق پیدا کند، به‌طور قطع وضعیت فضای سبز به شرایط ایده‌آل خود می‌رسد.

کشمیری با تاکید بر ظرفیت بجنورد در زمینه فضای سبز خاطرنشان کرد: خراسان شمالی و بجنورد با توجه به گونه‌های مختلف آماده کاشت که در ذخیره نهالستان‌ها دارد می‌تواند در امر توسعه فضای سبز پیشرو باشد.

وی گفت: برای سال جاری و آینده پیش‌بینی کاشت ۵۰ هکتار درخت در اراضی را داریم که این امر در پایان سال ۱۴۰۳ تحقق پیدا می‌کند.

شهردار بجنورد تصریح کرد: مشارکت و هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی در سال جاری نسبت به گذشته افزایش داشته است و این روند باید ادامه پیدا کند.

کد خبر 733435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.