ممنوعیت اعطای مرخصی به زندانیان جرایم سرقت در آستانه سال جدید

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: در پی دستور رئیس قوه قضائیه، برنامه‌های پیشگیرانه برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام تعطیلات به تمام حوزه‌های قضایی استان ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی صبح امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در دوازدهمین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان البرز که در محل حوزه ریاست دادگستری کل استان برگزار شد، با تاکید بر محوریت جلسه مبنی بر «بررسی مصوبات جلسات پیشین» و «بررسی شیوه نامه اجرایی دستورالعمل ارجاع به کارشناسان رسمی دادگستری و مدیریت زمان و فرایند آن» با اشاره به اجرای برنامه ابلاغی قوه قضائیه در خصوص رسیدگی پرونده‌های مانده، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش مضاعفی که واحدهای قضائی استان همواره در رسیدگی به پرونده‌ها از خود نشان داده‌اند، در روزهای منتهی به پایان سال، به اهداف ترسیمی در خصوص پرونده‌های مانده برسیم.

تعیین کشیک قضائی و انتظامی در ایام تعطیلات عید

وی با تشریح دستور رئیس قوه قضائیه در نشست روز گذشته شورای عالی قوه قضائیه در خصوص اقدامات و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با تصرفات اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در تعطیلات نوروز افزود: برخی بزهکاران در زمینه تغییر کاربری غیرمجاز، تصرف اراضی ملی، تصرف حریم و بستر رودخانه و به‌طور کلی متعرضان به حقوق عمومی با توجه به شرایط تعطیلات ابتدای سال درصدد سوءاستفاده از این وضعیت هستند.

رئیس کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد: مطابق دستورات رئیس قوه قضائیه، به همه حوزه‌های قضائی استان مأموریت داده شد ضمن هشدار به دستگاه‌های متولی، با تعیین کشیک قضائی و انتظامی در این ایام، رصد و اشراف کافی وجود داشته باشد.

ممنوعیت اعطای مرخصی به زندانیان جرایم سرقت

فاضلی هریکندی از تدابیر دادگستری کل استان در خصوص تعطیلات ایام سال نو خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه در این روزها، به سارقان و محکومان جرایم خاص مرخصی و امکان بهره‌مندی از نهادهای ارفاقی اعطا نخواهد شد تا زمینه برای ارتکاب جرم فراهم نشود.

وی اضافه کرد: لازم است تا دادستان مرکز استان، معاون پیگیری پرونده‌های خاص، معاون نظارت بر زندان‌ها و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز نظارت لازم را اعمال کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر تکریم مراجعان و کارکنان توسط مدیران گفت: ارائه خدمات شایسته، کمترین انتظار مراجعان به دستگاه قضائی است؛ در کنار مراجعان، باید تکریم و حفظ شأن همکاران نیز توسط مدیران در دستور کار باشد و روزهای خاصی برای دیدار کارکنان با مدیران تخصیص پیدا کند.

کد خبر 733430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.