۷۶ درصد از کامیون‌های حمل بار از اینچه‌برون به کشور ترکمنستان می‌رود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: ۷۶ درصد از کامیون‌های حمل بار که از پایانه مرزی اینچه‌برون جابه‌جا می‌شود به کشور ترکمنستان می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان سیدمحمد دهنوی صبح امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بیشترین کامیون جابه‌جا شده مربوط به کشور ترکمنستان، ۱۵ درصد ایران و کمتر از یک درصد مربوط به ترکیه و باقی‌مانده آن با ملیت سایر کشورها بوده است.

وی با بیان اینکه طی ۱۱ ماه سال جاری ۳۱ هزار و ۲۱۵ دستگاه کامیون حامل بار از پایانه مرزی اینچه‌برون عبور کرد، افزود: تردد کامیون‌ها نسبت به سال قبل در مدت مشابه ۴۰ درصد افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اضافه کرد: این رشد ناوگانی در شرایط ثبت شده است که سال ۹۹ تردد کامیون در پایانه مرزی اینچه‌برون به صفر رسیده بود.

دهنوی ادامه داد: افزایش تردد کامیون‌های حامل بار از پایانه مرزی اینچه برون در دولت سیزدهم به خاطر تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و حذف ۱.۵ دلار به ازای هر تُن-کیلومتر بود.

وی گفت: روزانه به‌طور میانگین ۱۱۰ دستگاه کامیون حامل بار از پایانه مرزی اینچه‌برون جابه‌جا می‌شود که برنامه این اداره کل با رونق حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی گمرک اینچه‌برون و فراهم کردن سازوکار لازم برای آسان‌سازی آمد و شد کامیون ترانزیت به میانگین ۱۵۰ ناوگان در روز از سال آینده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان بهسازی جاده اینچه‌برون به سمت خاک ترکمنستان (استان بالکان‌آباد) به طول ۲۳۰ کیلومتر را از برنامه‌های اصلی برای رونق حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی گمرک اینچه‌برون برشمرد و گفت: این طرح مهم و تأثیرگذار در اقتصاد گلستان با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 733412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.