عملیات اتصال و ترمیم شبکه برق در تمام نقاط سیل‌زده انجام شده است

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان به‌ویژه در زمینه تأمین زیرساخت‌ها، گفت: برای بازسازی زیرساخت‌ها اقدامات لازم صورت گرفته و برق‌رسانی به همه روستاهای فاقد برق انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، اکبر محرابیان پس از بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در چابهار اظهار کرد: شاهد بارش‌های سنگینی در مدت زمان کوتاهی بودیم، به‌طوری که در برخی نقاط بیش از ۲۸۰ میلی‌متر بارش ثبت شده است‌.

وی با اشاره به بهره‌برداری از سد کهیر توسط ریاست‌جمهوری افزود: ظرفیت سد کهیر سه برابر سد کرج است و شاهد ذخیره شدن حجم وسیع روان آب پشت این سد و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا بودیم.

وزیر نیرو بیان کرد: ورود آب با حجم وسیع به رودخانه‌ها و نهرها انجام شده است، با وجود سدهای منطقه از جمله سد کهیر، زیردان، خیرآباد و پیشین از ورود آب به مناطق جلوگیری شد.

محرابیان تصریح کرد: سیلاب‌ها بدون خسارت جانی و با حداقل خسارت‌های مالی اتفاق افتاده است.

وی گفت: در بخش قابل توجهی از روستاها شبکه آب پایدار است، اما در حوزه راه‌ها، پل‌ها و ابنیه فنی در برخی نقاط مشکلاتی وجود دارد.

وزیر نیرو با اشاره به پیش بینی بارش در روزهای آینده و اشباع بودن خاک افزود: پیش‌بینی روان‌آب‌های قابل توجهی را داریم که البته با مدیریتی که بر منابع آب و سدها خواهد شد، امیدواریم حداقل خسارت را داشته باشیم.

محرابیان ادامه داد: شاهد بارش در پایین‌دست سدها و در شاخه‌های فرعی رودخانه‌ها و نهرها هستیم که در این زمینه ضرورت دارد مردم منطقه به نکات ایمنی حتماً توجه داشته باشند، تا با کمترین خسارت بتوانیم بارش‌های پیش رو را هم پشت سر بگذاریم.

وی اذعان کرد: در ورودی دریا سدهای متعددی روی شاخه‌های اصلی رودخانه‌ها احداث شده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: ما در این منطقه حداقل سه سد دیگر در حال مطالعه داریم، سدهای ذخیره‌ای که از خروج آب شیرین از منطقه جلوگیری کند و در مصارف کشاورزی و شرب مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 733402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.