مجوز راه‌اندازی مدارس در محدوده ترافیکی همدان صادر نمی‌شود

سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی همدان گفت: مجوز راه‌اندازی مدارس در محدوده ترافیکی همدان صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، رسول یوسفوند امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام مدارس همدان طبق مجوزهای موجود جانمایی شدند و مدرسه‌ای نیست که مجوز نداشته باشد اظهار کرد: مدارسی که در محدوده بلوار بعثت ایجاد شدند، برحسب ضرورت قبلاً مجوز تأسیس و راه‌اندازی گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدارس کاربری آموزشی دارند افزود: هزینه‌ای که برای این مدارس صورت گرفته تا ساخته شوند، به خاطر ارائه خدمات آموزشی بوده است و امروز در این راستا فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی همدان با بیان اینکه مناطقی مثل بلوار بعثت برحسب ضرورت، نیاز به مدارس غیردولتی داشتند ادامه داد: ممکن است امروز شاهد تعدادی از مدارس در این محدوده باشیم اما آنها طبق نیاز جانمایی شده‌اند.

یوسفوند با اشاره به اینکه امروز اگر مدارس غیرانتفاعی محدوده ترافیکی را تعطیل کنیم، دانش‌آموزان این مدارس به مدارس دولتی سرریز می‌شوند و مشکلات بعدی ایجاد می‌شود اضافه کرد: برای کنترل ترافیک این مدارس اقداماتی در دستور کار بوده است برای نمونه از مدارسی که درب دوم داشتند، آن هم در محدوده بلوار بعثت و شهید احمدی روشن تعهد گرفتیم که درب اول را ببندند و از درب دوم که به کوچه‌ها می‌خورد و مشکل ترافیک را از بین می‌برد، دانش‌آموزان جابه‌جا شوند.

وی در پاسخ به این اظهارنظر که جابه‌جایی دانش‌آموزان از درب دوم و از طریق کوچه‌ها باعث شده ساکنان محل‌هایی شاکی باشند که خودروهای والدین و سرویس‌های مدارس جلوی درب منزل آنها پارک می‌کنند و به نوعی اجازه خروج خودروهایشان را نمی‌دهند، آیا فکر می‌کنید این راهکار مؤثر باشد؟ خاطرنشان کرد: تقریباً دو مدرسه بیشتر وضعیت موجود را نداشتند و ما راهکار درب دوم را لحاظ کردیم؛ در حال حاضر هم هیچ‌گونه مجوز راه‌اندازی مدارس را در مکان‌های شلوغ و پرتردد را بر اساس اعلام شورای ترافیک صادر نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه به تمام مؤسسان مدارس در محدوده ترافیکی مبنی بر جابه‌جایی اطلاع داده شده است افزود: مدارسی هم که در محدوده ترافیکی بودند برای دریافت مجوز به سازمان نوسازی معرفی نشدند که اصولاً این مجوزها یک یا دو ساله صادر می‌شود.

سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی همدان با بیان اینکه تمام اقدامات صورت گرفته با هماهنگی شورای ترافیک و طبق مصوبات استانداری پیش می‌رود گفت: به مدارس موجود در محدوده ترافیکی باید فرصت داده شود که به مرور زمان جابه‌جا شوند.

وی نسبت به عدم امکان جابه‌جایی برخی از مدارس در محدوده ترافیکی بیان کرد: تنها دو مدارس کاربری آموزشی دارند که به آنها نامه‌نگاری کردیم که به فکر جابه‌جایی باشند و نیاز به زمان دارند که این کار انجام شود و ما نیز در تلاشیم.

کد خبر 733349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.