پرداخت ۸۷۵ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت کرمانشاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از ابتدای امسال بیش از ۸۷۵ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت، اهدای ۲ هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، اهدای هزار و ۷۴۸ سری لوازم ضروری، پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان کمک‌هزینه درمانی و ... صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا طاهری _دوشنبه، چهاردهم اسفند_ در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: این نهاد توسط امام راحل (ره) سراسر منشأ برکات زیادی بود که همواره ادامه داشته و امیدواریم با تلاش و برنامه‌ریزی این اقدامات خیر گسترده و کیفی‌تر شود.

وی در ادامه با بیان بخشی از خدمات کمیته امداد افزود: فعالیت‌های خوبی در راستای رفع نیازهای محرومین در زمینه‌های معیشتی، پرداخت تسهیلات نقدی و غیرنقدی و حمایت‌های مسکن صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در خصوص خدمات صورت گرفته این نهاد از ابتدای سال جاری تصریح کرد: از ابتدای امسال خدمات شایانی این نهاد انجام داده است، از قبیل پرداخت بیش از ۸۷۵ میلیارد تومان کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت، اهدای ۲ هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، اهدای هزار و ۷۴۸ سری لوازم ضروری، پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان کمک‌هزینه درمانی و … صورت گرفته است.

وی در خصوص حمایت‌های صورت گرفته در حوزه ساخت و اجاره مسکن مددجویان ادامه داد: پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد تومان ودیعه و اجاره مسکن (بلاعوض) به ۲ هزار و ۳۲۲ نفر و ۹۶ میلیارد تومان ودیعه و اجاره مسکن (وام) به مددجویان، در حوزه حمایت و در حوزه مسکن نیز ۲۸۷ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل، ۹۸ واحد در حال احداث و تعداد ۲ زار ۴۶۸ واحد شهری و روستایی در قالب فضای جابجایی و تعمیرات به ارزش ریالی بیش از ۳۰ میلیارد تومان احداث، خرید و تکمیل، انجام شد.

طاهری اشاره‌ای به حمایت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی داشت و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی بیش از ۱۴ میلیارد تومان بابت خدمات فرهنگی و آموزشی (از طریق فضای مجازی و حضوری)، مشاوره و … هزینه و کارشده است.

وی در خصوص خدمات صورت گرفته حوزه اشتغال به تعداد ۸ هزار ۶۷۳ فقره اشتغال ایجادشده از کاریابی، راهبری، تسهیلات و … و در صندوق امداد ولایت ۱۰۲۳ فقره وام اشتغال به مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد تومان، ۵ هزار ۸۵ فقره وام کارگشایی به مبلغ بیش از ۸۱ میلیارد تومان خدمات اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد ره استان کرمانشاه طرح ایتام و محسنین را در حوزه حمایت از فرزندان بد سرپرست و بی‌سرپرست را بسیار مؤثر دانست و مطرح کرد: تعداد ۳۷ هزار ۴۴۵ حامی تعداد ۱۷ هزار ۱۸۴ فرزند تحت حمایت (ایتام و محسنین) حمایت کرد.

وی از ۶۳ هزار ۷۴۱ مشترک صندوق صدقات که درمجموع کمک‌های اهدایی مردمی صدقات و اکرام ایتام مبلغی بیش از ۲۹۲ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب شد، خبر داد.

طاهری در پایان گفت: خدمت صادقانه به نیازمندان توفیق بزرگی است که با دعای خیر مردم عزیز نصیب این نهاد مقدس شده و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته شاهد ریشه‌کن‌سازی کامل فقر در جامعه باشیم.

کد خبر 733289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.