سرریزشدن سدها در دشتیاری ادامه دارد

فرماندار شهرستان دشتیاری با بیان اینکه زیرساخت‌ها آسیب دیده و هنوز سرریز شدن سدها ادامه دارد، گفت: باید بندسارها ترمیم شود تا کشاورزان نسبت به ذخیره آب اقدام کنند و سیل خسارتی به دنبال نداشته باشد.

محمدعلی رأفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: با توجه به وسعت و گسترگی سیل اخیر در شهرستان دشتیاری هیچ تلفات جانی به وجود نیامد، اما تعدادی منازل خشت و گلی به دلیل نداشتن استحکام، تخریب شده است.

وی ادامه داد: در ساعات اولیه وقوع سیلاب مردم محلی با استفاده از قایق افرادی را که در محاصره سیلاب در مسیر رودخانه بودند نجات دادند.

فرماندار شهرستان دشتیاری با بیان اینکه ۸ روستا از توابع شهرستان دشتیاری هنوز راه دسترسی ندارند، افزود: امیدواریم به زودی راه‌ها بازگشایی شوند، اما در حال حاضر بالگردها به مردم این روستاها امدادرسانی می‌کنند.

وی گفت: پس از هشدار ستاد بحران مبنی بر اینکه مادران باردار قبل از وقوع سیل حتماً به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی منتقل شوند، اقدام لازم در این زمینه صورت گرفت، اما پس از وقوع سیل نیز ۱۱ مورد زایمان مادران باردار صورت گرفت که ۹ فقره به وسیله قایق، خودروهای سنگین و آمبولانس جابجا شده و برای دو نفر نیز اعزام ماما انجام شد.

رأفت یادآور شد: همه این مادران و نوزادان‌شان که یکی از آن‌ها زایمان دوقلو داشت، در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی گفت: در حال حاضر همه دستگاه‌های مرتبط ورود کرده و در حال امدادرسانی یا برآورد خسارت هستند.

فرماندار شهرستان دشتیاری افزود: بنیاد مسکن در زمینه منازل روستایی و سازمان جهاد کشاورزی در زمینه خسارت وارده به کشاورزان در حال برآورد خسارت هستند.

وی ادامه داد: به‌طور کلی خسارت‌ها جبران می‌شود، اما با توجه به مناعت طبع مردم که علاقمند به کمک‌هایی مانند سبد معیشتی و غذا نیستند، بهتر است با اهدای لوازم خانگی به آنها کمک شود.

رأفت بیان کرد: زیرساخت‌ها آسیب دیده و هنوز سرریز شدن سدها ادامه دارد، باید بندسارها ترمیم شود تا مردم و کشاورزان در طول طی مسیر آب به دریا بتوانند نسبت به ذخیره‌سازی آب اقدام کنند که در این صورت بارندگی‌ها خسارتی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مردم، پس از این رویداد همدلی و هم افزایی زیادی داشتند، گفت: در روستاها نقاط امنی از جمله مدارس، مساجد و حتی منازل مستحکم تعیین شده و با همکاری مردم اسکان موقت صورت گرفت.

فرماندار شهرستان دشتیاری خاطرنشان کرد: در بحث لجستیکی فراخوان داده شد که تعداد زیادی از مردم و حتی سوخت‌بران اعلام آمادگی کردند تا خودروهای‌شان را در برای امدادرسانی به مردم در اختیار امدادگران قرار دهند.

کد خبر 733285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.