ورود گسترده، آگاهانه و مسلط به ابزارهای نوین، رسالت امروز مبلغان خواهر است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در شرایطی که دشمن با تمام توان به جایگاه اسلام، ارزش‌ها و به‌ویژه بانوان هجمه وارد می‌کند، مبلغان خواهر باید به صورت گسترده وارد عرصه تبلیغ شوند، بانوان مبلغ در کنار علم و تقوا به ابزارهای روز و روش‌های نوین تبلیغ و آگاهی‌بخشی اشراف کامل پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جمع مبلغان خواهر حوزه علمیه استان اصفهان اظهار کرد: تبلیغ دین از عرصه‌های لازم و اصلی برای درس خواندن خواهران و برادران طلبه است و با فزونی گرفتن پیچیدگی‌های اجتماعی، اهمیت تبلیغ بیشتر مشخص می‌شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه به مسئله تبلیغ در حوزه‌ها کمتر توجه شده است، افزود: این در حالی است که براساس فلسفه تشکیل حوزه‌های علمیه، تبلیغ مهمتر از آموزش و پژوهش است؛ چرا که تهذیب نفس یا درس خواندن فقط برای شخص فرد است، اما ما به عنوان طلبه مبلغ، وظیفه داریم که یاد بگیریم و به دیگران بیاموزیم.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم تاکید کرده است که باید جمعی از مردم کمر همت را ببندند و برای آموختن دین اقدام کرده و بفهمند و به دیگران بیاموزند، نکته قابل ذکر این است که نه فقط خودشان بفهمند «فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِِنْهُمْ طَائِفَةٌ» چرا از هر طایفه‌ای گروهی قیام نمی‌کنند و بروند «لِّیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّین» تا تفقه در دین کنند.

ورود گسترده، آگاهانه و مسلط به ابزارهای نوین، رسالت امروز مبلغان خواهر است

وی ادامه داد: تفقه در دین یعنی فهم دینی فقه، یعنی افراد فهم دینی پیدا کنند و به سمت قوم ودیار خود برگردند «وَ لِیَنذُروا قَومهم اذا رَجعوا اِلَیهم لَعلَّهم یَحذَرون» یعنی نتیجه آن یاد گرفتن این است که به دیگران و به قومتان یاد بدهید و لذا از هر طایفه‌ای منظور ترک، فارس، هر طایفه‌ای هر کسی با زبان خودش یاد بگیرد و به قوم خودش یاد دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بنابراین این آیه کاملاً واضح بیان می‌کند که ثمره درس خواندن‌ها در نظر خداوند تبلیغ است، مبلغان دینی دین را یاد بگیرند و در جمع مردم حاضر شده و انذار کنند و مردم را از گناه پرهیزشان بدهند.

امام جمعه اصفهان افزود: رسالت و وظیفه اصلی حوزویان، تفقه در دین، انذار و تبلیغ احکام و معارف نورانی اسلام و اهل بیت (ع) است و همه ما باید، این وظیفه الهی را با مدد از قرآن به بهترین وجه انجام دهیم؛ در واقع تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف دینی، فعالیت بسیار ارزشمندی است که خدای متعال مسئولیت آن را بر عهده خواص و برگزیدگان خود نهاده است.

طباطبایی نژاد ابراز کرد: تهذیب نفس در کنار یاد گرفتن علم برای طلبه یک کار اساسی است، اما مهذّبی که بتواند دیگران را هم تهذیب کند خیلی بیشتر ارزشمند است، یک طلبه موفق در امر تبلیغ باید سبک زندگی خود را اسلامی و این سبک زندگی را تبلیغ کند.

ورود گسترده، آگاهانه و مسلط به ابزارهای نوین، رسالت امروز مبلغان خواهر است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در شرایطی که دشمن با تمام توان به جایگاه اسلام، ارزش‌ها و به‌ویژه بانوان هجمه وارد می‌کند، مبلغان خواهر باید به صورت گسترده وارد عرصه تبلیغ شوند، عظمت هیچ کار و عملی بیشتر از طلبگی آن هم در کنار تبلیغ نیست.

طباطبایی‌نژاد افزود: اسوه همه بانوان مبلغ حضرت فاطمه زهرا (س) است و اگر بانوان مبلغ بخواهند به موفقیت دست پیدا کنند باید به بزرگان خود تأسی کنند، در کنار علم و تقوا به ابزارهای روز و روش‌های نوین تبلیغ و آگاهی بخشی اشراف کامل پیدا کنند.

وی اضافه کرد: تبلیغ توسط خواهران حائز اهمیت است، چرا که بخش اعظمی از مخاطبان، بانوان جامعه هستند و در بسیاری از مسائل لزوماً یک بانوی مبلغ می‌تواند برای سایر بانوان مطالب را تبیین کند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به بیان گزارش مختصری از مجموعه اقدامات، سیاست‌ها و تدابیر اتخاذ شده در دوران مدیریت جدید پرداخت و اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان که از بزرگترین حوزه‌های علمیه کشور به حساب می‌آید، شامل ۴۸ مدرسه علمیه خواهران، حدود ۵ هزار طلبه جاری، ۸ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموخته است.

ورود گسترده، آگاهانه و مسلط به ابزارهای نوین، رسالت امروز مبلغان خواهر است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان سه کار عمده دارد، بحث آموزش، پژوهش و تبلیغ است که البته هیچ کدام مهمتر از دیگری نیست و به هر سه باید اهمیت دهیم البته شرطش این است که این سه فعالیت در سایه سار تهذیب و تربیت طلاب خواهر باشد.

عبداللهی‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ مبلغ فردی خواهر و ۱۹۲ گروه تبلیغی در اصفهان داریم که در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، به طور مثال همکاری با مراکز نیکوکاری در اجرای طرح مثبت‌گرا ویژه خانواده‌های آسیب‌دیده از جمله فعالیت‌های این مجموعه عظیم هستند که ۱۴ مدرسه علمیه خواهران در این طرح همکاری می‌کنند.

کد خبر 733273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.