تداوم بارش‌ها در خوزستان تا فردا

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه تا فردا بارش‌ها در سطح استان ادامه دارد گفت: در بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی طی امروز به تدریج در بیشتر نقاط استان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای متوسط تا شدید خواهد شد و فردا از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی طی امروز به تدریج در اغلب نقاط استان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش بادهای متوسط تا شدید خواهد شد، فردا از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد فقط در نیمه شرقی و ارتفاعات استان بارش‌های پراکنده تداوم خواهد داشت.

وی افزود: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در مناطق شمالی، شمالِ شرقی، شرقی، جنوبِ شرقی و بخش‌هایی از مرکز خواهد بود. احتمال بارش برف در ارتفاعات و ریزش تگرگ در برخی مناطق وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی امروز در بخش‌هایی از مناطق جنوبی، جنوب غربی، غربی تا مرکزی که بارش صورت نگیرد احتمال خیزش گردوخاک محلی وجود دارد. کاهش دید ناشی از مه بعد از بارندگی در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی وجود دارد. تا پایان هفته دما روند افزایشی نسبی دارد، شمال خلیج فارس نیز تا اوایل سه شنبه مواج و طی امروز گاهی همراه با رگبار و رعد و برق است.

سبزه‌زاری اضافه کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۲۴ و ایذه با ۶.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و کمینه دمای اهواز به ۱۴.۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 733247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.