۵۰ فلاورباکس به میادین اصلی منطقه ۸ اصفهان می‌آید

رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: در آستانه نوروز ۵۰ فلاورباکس نیز با گل‌های زینتی آماده‌سازی شده و در میادین و خیابان اصلی ورودی این منطقه قرار خواهد گرفت.

مجید افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به اهمیت فعالیت‌های پایان سال اظهار کرد: خانه‌تکانی یکی از رسوم ایرانیان است که با نزدیک شدن به فصل بهار و نوروز، تغییرات فیزیکی و روحی در سطح منطقه با نظم و ترتیب خاص از اوایل بهمن سال جاری انجام می‌دهیم تا سال جدید را بدون غبار و دل‌زدگی آغاز کنیم.

وی افزود: شهرها نیز به‌ویژه شهرهایی که از گردشگران زیادی برخوردار است، خانه‌تکانی خود را از ماه‌های پایانی سال آغاز می‌کند.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به غبارروبی سطح منطقه تاکید کرد: این منطقه نیز طبق سنت هرساله فعالیت‌های خود را در دو ماه پایان سال افزایش می‌دهد، همچنین با ورود ماشین‌های کوچک جدول‌شور به تمام محلات سطح منطقه، عملیات خاک‌روبی و شست‌وشوی معابر و کوچه‌ها را در برنامه‌های خود قرار داده است.

افشاری با درخواست از شهروندان در زمینه رعایت در زباله گذاری گفت: روزانه حدود ۱۰۶ تن زباله در سطح منطقه بارگیری می‌شود، اما طبق سنوات گذشته این میزان در سه روز پایان سال به دو برابر یعنی حجمی حدود ۲۱۰ تن نزدیک خواهد شد.

وی ادامه داد: در زمان نوروز با افزایش ظرفیت‌های موجود از جمله نیروی انسانی و تجهیزات خدمت‌رسانی، محله‌ها پاکسازی شده و چهره زیبایی شهر را حفظ می‌کنیم.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه ۳۴ میلیارد ریالی برای خرید رنگ به‌منظور انجام رنگ‌آمیزی خاطرنشان کرد: رنگ آمیزی جداول سطح منطقه از نیمه بهمن سال جاری به‌صورت مستمر در حال انجام است، همچنین عملیات رنگ آمیزی آب‌نماها، نرده‌های ترافیکی، المان‌های شهری و پایه‌های تابلو ترافیکی و رنگ آمیزی محوطه‌های بازی کودکان، وسایل حرکت درمانی، نیمکت‌ها و سطل‌های زباله نیز در برنامه‌های این معاونت قرار دارد.

افشاری با اشاره به هزینه ۳۶ میلیارد ریالی فضای سبز این منطقه گفت: نمای زیبای شهر با کاشت گل جلوه‌ای مطلوب می‌گیرد، عملیات کاشت ۱۰ هزار مترمربع از فضاهای سبز منطقه با گل بنفشه تزئین‌شده و عملیات کاشت ۲۵ هزار گل شب‌بو نیز در دست اقدام است، همچنین ۵۰ فلاورباکس نیز با گل‌های زینتی آماده‌سازی شده و در میادین و خیابان اصلی ورودی این منطقه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هرس و رفع خطر درختان از دیگر فعالیت‌های واحد فضای سبز منطقه است که از اوایل بهمن سال جاری شروع شده و تا اواسط اسفند ادامه دارد.

کد خبر 733239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.