توسعه ادوات کشاورزی ،مهم‌ترین رکن بهره‌وری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: توسعه مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی مهم‌ترین رکن در بهره‌وری تولید به شمار می‌رود که دستیابی به این امر نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

سیروس بیک‌بکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون از محل خط اعتباری مکانیزاسیون مبلغ ۷۴۲ میلیارد ریال تسهیلات تاکنون در استان چهارمحال و بختیاری جذب شد که این میزان تسهیلات در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، گلخانه، دام و طیور، آبزیان و تجهیز شرکت‌های مکانیزاسیون توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه، کل مبلغ تخصیص پیدا کرده به استان هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال بوده که حدود ۶۶ درصد آن با همکاری شعب بانک کشاورزی در استان جذب شده است، افزود: این تسهیلات جهت خرید انواع نیرو محرکه (تراکتور باغی و کمباین)، انواع دستگاه‌های کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی، سمپاش‌های زراعی و باغی، تیلر، پوست کن‌های بادام و گردو، سایر ادوات باغبانی و تجهیزات مرغداری، دامداری و شیلات به متقاضیان در استان پرداخت شده است و روند پرداخت تسهیلات تا جذب کامل تسهیلات ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه کمی و کیفی کشاورزی بدون توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، امکان پذیر نیست، تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی، از مهمترین اهداف توسعه‌ای سازمان جهاد کشاورزی به شمار می‌آید.
بیک‌بکان اضافه کرد: برنامه برای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان صورت گرفته است که هم‌زمان با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از رشد چشم‌گیری برخوردار خواهد بود.

وی تصریح کرد: هم‌گام با افزایش جمعیت، اهمیت کشاورزی و رفع نیازهای انسان از طریق کشاورزی روز به روز افزایش پیدا می‌کند، امروزه دیگر روش‌های دستی و سنتی جوابگوی این نیاز نیست، برای موفق شدن در این راه باید از روش‌های مدرن کشاورزی استفاده کنیم.

سیروس بیک‌بکان تاکید کرد: با وجود آن‌که کشاورزی سنتی منجر به افزایش ضایعات و هدر رفت محصول در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت می‌شود، توسعه مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی مهم‌ترین رکن در بهره‌وری تولید به شمار می‌رود که دستیابی به این امر نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

وی گفت: سرمایه به عنوان یکی از مهمترین نهاده‌های تولید، اهمیت به‌سزایی در افزایش سطح تولید فعالیت‌های اقتصادی و در نتیجه افزایش بهره‌وری سایر عوامل تولید دارد، در بخش کشاورزی نیز سرمایه و سرمایه‌گذاری عنصر کلیدی رشد و توسعه محسوب می‌شود.

کد خبر 733220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.