تدوین آیین‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی کشور / ساخت ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین آیین‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی کشور گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی جدید ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در جلسه شورای قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: حضور با شکوه مردم پای صندوق‌های رأی، نشان از عمق اعتقادات ملت شریف ایران به انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: این قرارگاه با سه هدف تمرکز، انسجام و هماهنگ‌سازی و جذب ظرفیت‌های برون‌سازمانی شکل گرفته و مسئله عدالت آموزشی یک امر مهم است که به دنبال برطرف کردن آن در سطح کشور هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید به ضرورت تمرکز بر مسئله عدالت آموزشی تصریح کرد: مأموریت اصلی قرارگاه برطرف کردن این مسئله است و مسئله این قرارگاه تحقق عدالت آموزشی است و باید همه فعالیت‌ها از جمله همین قرارگاه در راستای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش باشد.

صحرایی با تاکید بر کار تحولی گفت: کار سازمانی علم و حلم لازم را می‌خواهد و ضمن علم داشتن به کار باید صبور بود تا تحول صورت گیرد، ستاد راهبری و پشتیبانی سند تحول بنیادین با ریاست معاون اول رئیس جمهور با حضور تعدادی از وزرا در این دولت کار اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین را پیگیری کرد و پروژه‌هایی از جمله آئین‌نامه توسعه مهارت دانش‌آموزان کشور، انسداد مبادی بی‌سوادی و مواردی دیگر از جمله مصوبات آن است.

وی اضافه کرد: باید سالانه عملکرد دستگاه‌ها در ارتباط با اجرای سند تحول بنیادین از سوی وزارت آموزش و پرورش گزارش شود که اولین بار در این دولت انجام خواهد شد، بسته آموزشی بزرگسالان نیز باید متفاوت دیده شود تا زمینه بازگشت به تحصیل آن‌ها فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش به با بیان اینکه در مسئله هنرستان‌های جوار صنعت باید با کارخانجات بزرگ توافق کرد تا شاهد تحولی مهم در این راستا باشیم، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی جدید ساخته خواهد شد.

کد خبر 733213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.