راه‌اندازی نخستین شورای راهبری اهل سنت کانون‌های مساجد در سنندج

نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمعی از ماموستاها و فعالان قرآنی در سنندج راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان و جمعی دیگر از مسئولان، ماموستاها و فعالان قرآنی در سنندج راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این نشست اظهار کرد: تشکیل چنین نشست‌ها و مسابقاتی همچون مدهامتان در استان چشم طمع تفرقه را کور می‌کند و منجر به حفظ وحدت می‌شود.

وی استقبال نوجوانان در کانون‌های مساجد را در این استان ستودنی خواند و گفت: در بستر این کانون‌ها نوجوانان قرآنی تربیت می‌شوند که این از دیگر ظرفیت‌های دینی استان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ادامه داد: اگرچه نظرات و عقاید مختلفی در کردستان وجود دارد، اما اصل کار، مردمی هستند که کنار هم فعالیت دارند.

شرکت ۲۸۰ نفر در از سراسر کشور در مسابقه قرآنی مدهامتان

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: از روز شنبه، دوازدهم اسفند شاهد حضور ۲۸۰ شرکت‌کننده در مسابقات ملی مدهامتان در سنندج هستیم که در رشته‌های مختلف با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

راه‌اندازی نخستین شورای راهبری اهل سنت کانون‌های مساجد در سنندج

وی با بیان اینکه ۲۵ داور بین‌المللی و کشوری در این عرصه کار داوری را برعهده دارند، گفت: از ۳۵۰۰ کانون فرهنگی مساجد کشور شرکت‌کنندگان برای حضور در بخش کشوری مدهامتان با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت از ۱۸ هزار نفر شرکت‌کننده استان‌ها، ۲۸۰ نفر به بخش ملی راه یافتند که اکنون رقابت این رویداد ملی در سنندج در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: شب گذشت ۳۰ هزارمین کرسی تلاوت در سنندج با حضور مردم این شهر و شرکت‌کنندگان مسابقات مدهامتان برگزار و یادبودی این کرسی رونمایی شد.

کانون‌های مساجد زمینه پویایی در حوزه قرآن را فراهم کرد

ماموستا احسن میرزایی، از روحانیون اهل سنت کردستان و مدیر کانون فرهنگی هنری نبی اکرم (ص) سنندج نیز در این نشست اظهار کرد: کانون‌های مساجد به‌تازگی در کردستان و کشور به‌ویژه در حوزه قرآنی پویا شده است.

وی با اشاره به اینکه قضیه حفظ قرآنی یکی از دستورات مؤکد رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه باشد، افزود: ستاد کانون‌های مساجد در سطح کشور و استان به این موضوع ورود خوبی داشته اما باید سایر متولیان نیز همراهی کنند تا دستور معظم‌له در استان به نتیجه برسد.

به گزارش ایمنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز امروز پیامی به اعضای شورای راهبری اهل سنت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سنندج ارسال کرد که در این جلسه قرائت شد.

کد خبر 733205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.