توجه به توسعه عمرانی و حمل‌ونقلی مشهد در بودجه سال ۱۴۰۳

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: توجه به توسعه عمرانی، تعریف کلان‌پروژه‌ها و توسعه خطوط ریلی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، از جمله رویکردهای مورد توجه و تاکید شورای اسلامی شهر در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، ایمان فرهمندی صبح امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در آغاز یصدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تسلیت رحلت آیت‌الله امامی کاشانی، عالم مجاهد و روحانی فرهیخته اظهار کرد: روز جمعه، یازدهم اسفند مردم ایران حماسه باشکوه دیگری را رقم زدند و با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رأی، بار دیگر دشمنان را از رسیدن به اهداف شومی که در این کشور دنبال می‌کنند، ناامید کردند.

وی در ادامه از تلاش‌های مسئولین متولی برگزاری انتخابات به‌ویژه استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهدمقدس تقدیر کرد و گفت: به منتخبان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و منتخبان مردم شریف استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری نیز تبریک می‌گوبیم.

فرهمندی عملکرد شهرداری مشهد در موضوع انتخابات، از جمله فضاآرایی‌های محیطی و اکران‌های شهری را عملکرد بسیار پررنگی دانست که شایسته تحسین است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه افزود: هرسال با رسیدن به روزهای پایانی سال، شورایاسلامی شهر پرفشارترین روزهای کاری خود را تجربه می‌کند، اعضای شورای اسلامی شهر در کمیسیون تلفیق، ساعت‌ها برای بررسی کارشناسی و تخصصی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری وقت صرف کردند.

فرهمندی تصریح کرد: رویکرد بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری برای سال ۱۴۰۳، توسعه عمرانی و همه‌جانبه شهر مشهد است، تعریف کلان‌پروژه‌ها، توسعه خطوط ریلی، خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، نهضت آسفالت، توجه ویژه به مناطق حاشیه شهر و محلات کم‌برخوردار از جمله رویکردهای مورد تاکید و توجه شورای اسلامی شهر برای سال آینده است.

وی گفت: بودجه، سند و نقشه راه شهرداری برای سال ۱۴۰۳ است، یکی از مهم‌ترین موضوعات، تحقق منابع درآمدی بودجه است که شهرداری باید سال آینده مجدانه پیگیر این موضوع و تحقق سرفصل‌های درآمدی باشد.

فرهمندی در ادامه با اشاره به پانزدهم اسفند، روز درختکاری افزود: درختکاری سنت نیکویی است که هرسال با شکوه ویژه در شهر مشهد به همت شهرداری برگزار می‌شود، اهمیت کاشت درخت نه‌تنها در حفظ و سلامت طبیعت، بلکه در هویت شهر، تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: درختکاری باید در سطح شهر به یک فرهنگ تبدیل شود و نهادهای متولی نیز باید در این خصوص نقش‌‎آفرینی کنند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شهرداری مشهد و شهرداری‌های مناطق هم خوشبختانه برنامه‌های خوبی در این خصوص تدارک دیده‌اند و بر اساس گزارش ارائه شده از سوی شهرداری، در روز درختکاری، هزار اصله درخت در مشهد غرس می‌شود.

استقبال از بهار، محور دیگر سخنان فرهمندی در این جلسه بود، او در این خصوص گفت: مشهد خودش را برای شانزدهمین جشنواره استقبال از بهار آماده می‌کند، برنامه‌ریزی و اقدامات مختلف و متنوعی در حوزه‌های خدمات شهری، فرهنگی، فضاآرایی شهری، گل‌آرایی و نصب المان پیش‌بینی شده است که به‌طور قطع فضای بانشاط و مفرحی را پیش‌ِروی شهروندان مشهدی و زائران نوروزی مشهدالرضا (ع) قرار می‌دهد.

فرهمندی گفت: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن موجب شده است که مضامینی با این محور نیز در استقبال از بهار مورد توجه قرار گیرد، جا دارد از زحمات و تلاش‌های خانواده بزرگ شهرداری که هر کدام به نحوی در این رویداد باشکوه نقش‌آفرینی دارند، تشکر کنم.

وی افزود: روز گذشته دو تن از پاکبانان مشهدی دچار یک حادثه تصادف می‌شوند که یکی از آن‌ها جان خود را از دست می‌دهد، برای این عزیز غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم، امیدواریم که پاکبان دیگر نیز صحت و سلامت پیدا کند.

کد خبر 733150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.