مجموعه های تاریخی فرهنگی سعدی و حافظ به پیشواز نوروز رفتند

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به همراه شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز و تنی چند از کارشناسان از روند فعالیت های مرمتی، ساماندهی فضای سبز و پروژه قنات و حوض ماهی سعدی همچنین مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی در حاشیه این بازدیدها با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های انجام شده در خصوص مرمت ساختمان آرامگاه سعدی، اظهار کرد: با توجه به اینکه مرمت آرامگاه سعدی روزهای پایانی خود را سپری می‌کند به زودی داربست‌های مرمتی از بنای آرامگاه باز می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی ها ساماندهی فضای سبز مجموعه فرهنگی سعدی نیز در حال انجام است که به طور حتم تا قبل از تعطیلات نوروزی به پایان می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در خصوص ساماندهی فضای سبز در مجموعه تاریخی فرهنگی حافظ هم گفت: خوشبختانه این روند با همکاری‌های بسیار خوب شهرداری منطقه در حال انجام است.

ثابت اقلیدی همچنین به آماده سازی دیگر سایت‌ها و اماکن تاریخی گردشگری این استان برای میزبانی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی اشاره کرد.

در ادامه این بازدید محمد جواد افضلی شهردار منطقه ۳ شهرداری شیراز نیز طی سخنانی با تاکید بر اهمیت بهسازی و بازسازی فضای سبز محوطه پیرامونی آرامگاه سعدی، اظهار کرد: گل کاری در این محوطه انجام شده و کاشت درخت و همچنین بازسازی آب نماها و رنگ آمیزی آنها نیز در دستور کار است و تا قبل از نوروز این اقدامات تکمیل خواهد شد.

وی همچنین به روند به سازی فضای سبز مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ اشاره کرد و افزود: تمام تلاش خود را در پروژه‌های مشترک با اداره کل میراث فرهنگی فارس برای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران نوروزی به کار بسته ایم.

کد خبر 733000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.