۱۴ سفیر به شهر جهانی یزد سفر می‌کنند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از سفر ۱۴ سفیر کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا به یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، عزیزالله سیفی اظهار کرد: شهر میراث جهانی یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) در سال ۲۰۲۴ و طی ۲ روز آخر این هفته میزبان ۱۴ سفیر و نماینده این کشورها است.

وی افزود: انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیایی در سال ۲۰۲۴ به عنوان فرصتی برای گردشگری استان و کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: این اتفاق گامی بسیار اثرگذار برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، اقتصادی و فرهنگی تمامی استان‌های کشور به ویژه این شهر میراث جهانی و استان دارالعباده و دارالعلم یزد است و برنامه‌های این رویداد مهم نیز به مرور اجرا می‌شود.

وی گفت: در گام اول، نشست استاندار یزد با سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیا (ACD) در غرفه اختصاصی یزد در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و جمعی از مسئولان استانی و کشوری لوح انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو به استاندار یزد داده شد.

سیفی ادامه داد: در گام بعدی نیز چهارشنبه و پنجشنبه آخر این هفته ۱۴ نفر از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی مهمان یزد به عنوان پایتخت گردشگری در سال ۲۰۲۴ هستند و دبیر کل اکو نیز این سفرا را همراهی می‌کند.

وی افزود: توسعه شبکه بازاریابی گردشگری کشورهای عضو، ایجاد تسهیلات سفر و گردشگری برای کشورهای عضو، افزایش گردشگران کشورهای عضو این مجمع و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توانمندی‌های استان بخشی از ثمرات این انتخاب است و امید است بتوانیم با همکاری همه مسئولان استانی و کشوری در راستای استفاده از این فرصت برای توسعه گردشگری کشور و استان استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: برنامه‌های این سفر توسط کمیسیون گردشگری شورا اعلام خواهد شد و نشست‌های تخصصی برخی از برنامه‌های این سفر ۲ روزه است و ظرفیت‌های گردشگری یزد، زمینه‌ای برای برقراری گفتمان سازنده میان کشورهای آسیایی است.

کد خبر 732991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.