۱۸ درصد مدارس ناایمن هستند / چالش جدی در تامین فضای آموزشی نداشتیم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از ساخت ۱۰۵ هزار مدرسه توسط این سازمان خبر داد و گفت: ۲۰۲۰ طرح آموزشی با ظرفیت ۲۹ هزار کلاس درس در مهر سال جاری افتتاح شد و چالش جدی برای فضا و مدرسه نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس، حمیدرضا خان محمدی در مراسم تجلیل از مهندسان برتر نهضت مدرسه‌سازی و اولین دوره اهدای جایزه ملی نصیر با بیان اینکه روز مهندس روزی است که مردم به دستان و فکر و ذهن مهندسان مراجعه می‌کنند و هر چه می‌سازید و راهبری می‌کنید به یادگار می‌ماند و شما نیز احتیاط می‌کنید زیباترین نقشه را پیاده کنید، اظهار کرد: ۹۵۰ طرح با ظرفیت ۴ هزار کلاس درس در مناطق محروم از جمله بشاگرد هرمزگان ساخته شده است و در مهر سال جاری چالش جدی برای فضا و مدرسه نداشتیم.

وی از ساخت ۱۰۵ هزار مدرسه خبر داد و افزود: سرانه ۱.۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز به ۵.۸ مترمربع با وجود رشد در تعداد دانش آموزان، تبدیل شده است و ۲۰۲۰ طرح آموزشی با ظرفیت ۲۹ هزار کلاس درس در مهر سال جاری افتتاح شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه در زلزله بم، مدارس استاندارد در برابر زلزله مقاوم ماندند، گفت: نهضت مقاوم‌سازی آغاز شد، ۶۵ درصد مدارس ناایمن بودند، اما اکنون ۱۸ درصد مدارس ناایمن هستند.

کد خبر 732960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.