افزایش ۲۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۲۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، لطف‌الله بابایی ظهر امروز _یکشنبه سیزدهم اسفند_ در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۵۳۳ هزار تن کالا توسط ۲۴ هزار و۶۹۰ دستگاه ناوگان از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده اظهار کرد: نسبت به‌مدت مشابه سال قبل که ۴۳۴ هزار و ۴۲۴ تن کالا صادر شده بود در ۱۱ ماه گذشته افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده کالاهایی صادر شده را انواع کاشی، فلفل، شیشه، پروفیل، نمک، سیب زمینی و سنگ‌های ساختمانی است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۲۹ هزار تن کالا از مرز بیله سوار وارد شده تصریح کرد: این میزان واردات توسط هزار و۴۳۴ دستگاه ناوگان وارد مرز شده است.

بابایی در ۱۱ ماه گذشته ترانزیت ورودی ۳۶۴ هزار و۴۸۲ تن کالا را توسط ۱۶ هزار و۹۶۰ دستگاه ناوگان یادآور شد و بیان کرد: ۸۲ درصد از این کالاها توسط کامیون آذری ،۷ درصد توسط کامیون‌های ایرانی، هشت درصد توسط کامیون گرجی و سه درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها از مرز بیله سوار ترانزیت ورودی شده است.

وی در مدت یاد شده از ترانزیت خروجی ۵۶۶ هزار تن کالا توسط ۲۵ هزار و۸۲۳ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار خبر داد و خاطرنشان شد: از این میزان ۳۱۴ هزار و۴۷۰ تن کالا توسط ۱۴ هزار و۲۳۹ دستگاه کامیون ایرانی ،۲۱۱ هزار و۴۴۸ تن کالا توسط ۹ هزار دستگاه کامیون آذری ،۳۲ هزار و۷۷۷ تن کالا توسط ۲ هزار و۱۷۸ دستگاه کامیون ترکیه و ۷ هزار و۳۶۳ تن کالانیز توسط ۳۶۲ دستگاه کامیون سایر ملیت‌ها از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در ۱۱ ماه گذشته به تردد ۱۳۵ هزار و۲۱۵ دستگاه ناوگان اعم از پر وخالی از مرز بیله سوار اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد ۷۹ هزار و۳۴۷ دستگاه وارد و ۵۵ هزار و۸۶۸ دستگاه نیز خارج شده است.

بابایی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۲۰ هزار و۱۴۹ دستگاه کامیون و ۲ هزار و۱۵۳ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده‌اند، اظهار داشت: در تردد اتوبوس از مرز نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود هزار و۸۰۰ دستگاه بود در ۱۱ ماه گذشته افزایش ۱۹ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 732955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.