جزئیات برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اعلام شد/ فعالیت ۱۲٠ مجموعه در نمایشگاه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برای استقرار در نمایشگاه ۲٠٠ مجموعه اعلام آمادگی کرده که از این تعداد ۱۲٠ مجموعه مورد قبول واقع شدند و بر همین اساس نمایشگاه در محل سابق نمایشگاه‌های اصفهان در پل شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری بعد از ظهر امروز_یکشنبه سیزدهم اسفند_ در نشست خبری نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با بیان اینکه شعار و هدف نمایشگاه قرآن انس بیشتر جامعه با قرآن بوده و امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برنامه‌ها به بهترین نحو انجام شود، اظهار کرد: برای استقرار در نمایشگاه ۲٠٠ مجموعه اعلام آمادگی کرده که از این تعداد مجموعه غرفه مورد قبول واقع شدند و بر همین اساس نمایشگاه در محل سابق نمایشگاه‌های اصفهان در پل شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در بیانیه گام دوم، رهبر انقلاب بر موضوع معنویت تأکیدی فراوان شده و امید است با رویدادهای عرصه جهانی برای قرآن و دین، برخلاف هدف عده‌ای نور قرآن تجلی بیشتری پیدا کند.

حیدری بیان کرد: باید از قرآن درس بیشتری بگیریم چرا که از دستورات آن بهره کافی را نبردیم و امید است نتیجه این رویداد، انس بیشتر مردم با قرآن باشد.

وی با یادآوری اینکه در نمایشگاه از ساعت ۲٠ تا ۲۳ برنامه‌های استیجی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کمیته‌های مختلفی از جمله اجرایی و پشتیبانی، اطلاع‌رسانی مشغول به فعالیت هستند تا نقاط ضعف سال‌های قبل را پوشش دهند و از سویی تمرکز مخاطب بر نوجوانان و جوانان شده تا به غنای هدف بیفزایند.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی در نمایشگاه تجلیل از فعالان قرآنی است، همچنین مناجات‌خوانی و رونمایی از چند رویداد از دیگر برنامه‌های موردنظر برای نمایشگاه است.

وی تأکید کرد: همچنین برای ماه مبارک رمضان موضوع جزءخوانی در چهارباغ و مسجدسید را داریم و در گلستان شهدا نیز ویژه‌برنامه‌هایی را برای سال تحویل و ماه مبارک رمضان خواهیم داشت.

حیدری عنوان کرد: سیاست اصلی این است که با فراخوان‌های مناسبتی حامی و پشتیبان برنامه‌ها باشیم.

توجه و عمل به قرآن نتایج مثبتی دارد

در ادامه نیز، سیدمهدی سیدین‌نیا با تاکید بر اینکه اگر قرآن را دستورکار خودمان قرار دهیم، بسیاری از مسائل حل می‌شود، اظهار کرد: امید است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی نمایشگاه قرآن به بهترین نحو انجام شود.

وی با اشاره به معماری متفاوت مساجد نسبت به دیگر بناها افزود: هنرمندان با کشف و درکی عمیق از آیات قرآن دست به ساخت اثر هنری بی‌بدیل می‌زند، بر همین اساس توجه و عمل به قرآن و فهم صحیح از آن نتایج بسیار زیادی در عرصه‌ها و مسائل مختلف خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: قرآن شاه، کلید مشکلات است و امید است همگی از این کتاب نورانی نهایت بهره را ببریم.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری نمایشگاه قرآن وحدت خوبی شکل گرفته و ۱۷ بخش برای آن به میدان آمدند، گفت: سازمان فرهنگی شهرداری، اداره کل اوقاف، حوزه هنری، دفتر تبلیغات اسلامی، مؤسسه نور نهج‌البلاغه، جامعه‌المصطفی، آستان قدس رضوی، اتحادیه مؤسسات قرآنی، حوزه علمیه، بنیاد مهدویت، نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان، انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، فرهنگ و ارشاد از جمله دستگاه‌هایی هستند که در برنامه‌ریزی امور نمایشگاه دخیل بودند.

سیدین‌نیا بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین غرفه‌های نمایشگاه برای آموزش و پرورش است، همچنین برنامه‌ریزی‌هایی برای اردو و حضور دانش‌آموزی صورت گرفته است.

۲۰ غرفه ویژه خانواده و نوجوانان

در ادامه نیز میثم بکتاشیان اظهار کرد: از ۱۹ تا ۲۵ اسفند و در محل پل شهرستان نمایشگاه قرآن و عترت را داریم که برنامه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۲ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از ۲٠٠ مجموعه، ۱۲٠ مجموعه شرکت می‌کنند و ۲٠ غرفه به‌صورت ویژه بر خانواده و نوجوان کار می‌کند همچنین برنامه مناجات‌خوانی، رونمایی از آثار هنری هنرمندان و نرم‌افزارهای جدید قرآنی از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان عنوان کرد: ویژه برنامه‌ای برای حافظان و قاریان روشندلان، همایش مدیران مراکز فرهنگی-قرآنی، پویش «می‌خوانمت» از دیگر برنامه‌های مدنظر است.

وی با تاکید بر اینکه امید است با حضور پررنگ تشکل‌های قرآنی این دوره از نمایشگاه به‌صورت ویژه برگزار شود، گفت: هدف اصلی را حوزه کودک و نوجوان قرار دادیم اما تلاش این است همه اقشار و شهروندان با این نمایشگاه ارتباط برقرار کنند و از این ظرفیت عظیم بهره ببرند.

بکتاشیان بیان کرد: تشکیل دفتر قرآن و نهج‌البلاغه در شهرداری، عاملی برای نشان دادن توجه ویژه شهرداری به این حوزه است و هدف ما در این دفتر آن است که شهروندان و اعضا با قرآن انس بیشتری داشته باشند

وی خاطرنشان کرد: اگر مؤسسات ایده‌های نابی داشته اما فضای شهری و منابع نداشته باشند، این دفتر با آن‌ها همکاری لازم را خواهد داشت تا این ایده‌ها به خوبی اجرایی و عملیاتی شود.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در تلاشیم از تمام ابزارها استفاده کنیم تا مفاهیم و موضوعات را به دور از شعار را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم و در این راستا حتی از بازی‌های فکری و رومیزی نیز بهره می‌بریم.

در بخشی دیگر نیز محمد گیوی معاون امور نمایشگاهی، برنامه‌ریزی و بازاریابی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه بخش اجرایی نمایشگاه قرآن برعهده شرکت نمایشگاه بود و همکاران در حال آماده‌سازی فضا هستند، اظهار کرد: ۹۴ غرفه در ۲۲۵٠ مترمربع پیش‌بینی شده و در این راستا به علت محدودیت متراژ، موضوع فروش ملزومات عفاف و حجاب را نداریم و تلاش این بود غنای محتوایی مدنظر قرار بگیرد.

در پایان نیز سید هاشم موسوی مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان اظهار کرد: ویژه برنامه‌ای که امسال چارسوق قرآنی است که پیوندی میان مجموعه‌های فرهنگی و مدارس است تا مجموعه‌ها برنامه‌های خود را ارائه داده و مدیران مدارس نیز دعوت شده تا از آن‌ها دعوت کنند و برنامه‌ها در مدارس اجرا شود.

کد خبر 732945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.