اصفهان؛ دیاری که از یخ طلا می‌گیرد

بی‌شک نقش مؤثر ورزشکاران اصفهانی در زمینه افتخارآفرینی ملی و بین‌المللی برای کشورمان غیرقابل انکار است و اگر سری به کوچه پس‌کوچه‌های دیار زاینده‌رود بزنیم به این نتیجه می‌رسیم که این استان در رشته‌هایی که کمتر کسی گمان می‌کند، قهرمانانی از جنس مدال طلا پرورش داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بی‌شک نقش مؤثر ورزشکاران اصفهانی در زمینه افتخار آفرینی ملی و بین‌المللی برای کشورمان غیر قابل انکار است و اگر سری به کوچه پس کوچه‌های دیار زاینده‌رود بزنیم به این نتیجه می‌رسیم که این استان در رشته‌هایی که کمتر کسی گمان می‌کند قهرمانانی از جنس مدال طلا پرورش داده است.

یکی از همین ورزشکاران محمدرضا صفدریان به شمار می‌رود که ساکن در محدوده منطقه ۴ شهرداری اصفهان است و فعالیت ورزشی خود را از نوجوانی آغاز کرده است. این ورزشکار در دوران جوانی به صورت حرفه‌ای وارد رشته یخ‌نوردی شد و از سال ۲۰۱۳ نیز به عضویت تیم ملی یخ‌نوردی ایران درآمد تا به عنوان یک ورزشکار اصفهانی در عرصه‌های بین‌المللی درخشش داشته باشد.

محمدرضا صفدریان یخ‌نورد و سنگ‌نورد پرافتخار کشورمان به‌شمار می‌رود که در کارنامه ورزشی خود عنوان قهرمانی جهان را ثبت کرده است. تمام افتخارات این ورزشکار در همین مورد خلاصه نمی‌شود و صفدریان تاکنون مدال‌های آسیایی و جهانی بسیاری را در رشته یخ‌نوردی به دست آورده است.

اصفهان؛ دیاری که از یخ طلا می‌گیرد

این یخ‌نورد اصفهانی برای نخستین‌بار در تاریخ یخ‌نوردی ایران موفق به کسب مدال طلا در جام جهانی ۲۰۱۸ ایتالیا و کسب مدال برنز اورال رنکینگ رقابت‌های یخ‌نوردی شد، همچنین وبگاه رسمی فدراسیون کوهنوردی جهان از این ورزشکار پر افتخار به عنوان «پسر تاریخ‌ساز یخ‌نوردی جهان» یاد می‌کند.

ناگفته نماند که صفدریان سابقه حضور در مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی و قهرمانی آسیا را در کارنامه ورزشی خود دارد و شاید بتوان گفت وی یکی از پرافتخارترین یخ نوردان ایرانی است. ورزشکار پرافتخار کشورمان در سال ۲۰۲۴ نیز با کسب مدال طلای قهرمانی جهان در گرایش سرعت موفق شد عنوان تنها ورزشکار یخ‌نورد ایران که دارای مدال طلا جهان در دو گرایش لید و سرعت است را به خود اختصاص بدهد.

با وجود اینکه صفدریان افتخارات بسیاری را برای یخ‌نوردی کشورمان به دست آورده است، اما بعضی از مقام‌های کسب شده توسط وی در کسب رتبه چهارم جهان در اورال رنکینگ مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی سال ۲۰۲۰، رتبه چهارم جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی ۲۰۱۹ گرایش سختی مسیر، رتبه چهارم جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ در گرایش سختی مسیر، رتبه پنجم جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی ۲۰۱۸ در گرایش سرعت، رتبه پنجم جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی ۲۰۱۸ گرایش سختی مسیر به میزبانی کشور چین، رتبه پنجم جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی ۲۰۱۶ گرایش سرعت، رتبه ششم جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی ۲۰۱۸ گرایش سختی مسیر، رتبه ششم جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی ۲۰۱۶ گرایش سرعت به میزبانی کشور ایتالیا، رتبه هفتم جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی ۲۰۱۸ گرایش سرعت به میزبانی کشور چین، رتبه هشتم جهان در مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان ۲۰۱۷ در گرایش سختی مسیر به میزبانی فرانسه، رتبه هفتم جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی ۲۰۱۷ در گرایش سرعت به میزبانی کشور ایتالیا، رتبه هفتم جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی ۲۰۱۶ در گرایش سختی مسیر به میزبانی کره جنوبی و کسب جایگاه دوم تیمی در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی و قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ خلاصه می‌شود.

اصفهان؛ دیاری که از یخ طلا می‌گیرد

به گزارش ایمنا، با وجود اینکه به دلیل شرایط جغرافیایی استان اصفهان شرایط تمرینی یخ‌نوردان این استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما شکوفایی ورزشکارانی همچون محمدرضا صفدریان ثابت می‌کند دیار زاینده‌رود برای قهرمان‌پروری از مرزهای محدودیت گذشته است.

کد خبر 732874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.