بازدید روزانه ۸ هزار زائر از یادمان شهدا / اتاق «کاپشن صورتی» در شلمچه راه‌اندازی می‌شود

مسئول یادمان شهدای شلمچه از راه‌اندازی اتاق کودک با عنوان «کاپشن صورتی» در این منطقه خبر داد و گفت: روزانه به طور میانگین هشت هزار زائر از یادمان شلمچه بازدید می‌کنند؛ پیش‌بینی می‌کنیم از فردا تعداد زائران دو برابر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی عَسچَری درباره تدارکات و ویژه برنامه‌های در مسیر راهیان نور در یادمان شهدای شلمچه، اظهار کرد: امسال به یاد «ریحانه سلطانی‌نژاد» کودک شهید شده در کرمان، اتاق کودک با عنوان کاپشن صورتی در منطقه شلمچه راه‌اندازی و برای کودک خانواده‌های زائر مسابقات شعر، سرود و نقاشی برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال همزمان با میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) برنامه استغاثه به امام زمان (عج) شامل زیارت آل یاسین و ادعیه برپا شد که حدود ۳ هزار زائر در این برنامه شرکت کردند؛ در مراسم یادمان شلمچه با روایتگری دلی، مداحی و پخش صوت‌های مناجات، خادمان راهیان نور زائران را بدرقه شدند.

پیش‌بینی حضور روزانه ۱۵ هزار زائر در شلمچه

مسئول یادمان شهدای شلمچه درباره اقدامات انجام شده برای خدمات رسانی به زائران بیان کرد: در یادمان شهدای شلمچه قبل از حضور زائران کارهایی نظیر آماده‌سازی و نصب پرچم، خوش‌نویسی و رنگ آمیزی دیوارها، نصب تصاویر و حک نوشته‌های دلی شهدا در مسیر مانند «لبخند بزن بسیجی» بر روی تابلوهای چوبی و فلزی که زمان جنگ در مسیر تردد رزمندگان نصب شده بود، اکنون این تابلوها در مسیر تردد زائران گذاشته می‌شود و امور عمرانی خدماتی مانند ساخت سرویس بهداشتی انجام می‌شود.

عسچری گفت: نصب فانوس و گویاسازی منطقه شلمچه در زمان جنگ به عنوان مثال در کنار تانکی که از زمان جنگ در منطقه به جا مانده یک تصویر از رزمندگان که سوار بر همان تانک بوده‌اند نصب می‌شود.

وی توضیح داد: اعزام زائران راهیان نور از اول اردیبهشت امسال آغاز شده است و تا ۲۹ اسفند ادامه دارد، بعد از عید تا ۱۳ فروردین (روز طبیعت) هم زائران با وسایل نقلیه شخصی خود به مناطق عملیاتی می‌آیند.

مسئول یادمان شهدای شلمچه اظهار داشت: روزانه به طور میانگین هشت هزار نفر از یادمان شلمچه بازدید می‌کنن؛ و پیش‌بینی می‌کنیم از فردا این تعداد به بیش از دو برابر برسد و شاهد حضور روزانه بیش از ۱۵ هزار زائر در منطقه باشیم.

عسچری گفت: مهم‌ترین برنامه در یادمان شلمچه مراسم بله‌برون حاج حسین یکتا است که به صورت روایتگری، انگیزشی و تلنگری توسط وی از ۱۹ بهمن تا ۴ اسفند اجرا شد، البته این برنامه از روز گذشته_دوازدهم اسفند_ تکرار شد و تا نوزدهم اسفند ادامه دارد، برنامه‌های فرهنگی نظیر نماز جماعت، مراسم روایتگری توسط راویان دفاع مقدس، تئاتر خیابانی به صورت روزانه، اجرای سرود توسط گروه‌های سرود از سراسر کشور از دیگر برنامه‌هایی است که در این یادمان برای زائران برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 732869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.