اعلام آمار نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز و زرقان

فرماندار شیراز گفت: چهار داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، لطف‌الله شیبانی امروز _یکشنبه سیزدهم اسفند_ در نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام نتایج انتخابات یازدهم اسفند دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در این دوره در شهرستان‌های شیراز و زرقان نزدیک به ۲۶ درصد مشارکت حضور مردم را بر اساس واجدان شرایط شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان قریب ۲۲ هزار نفر مجری برگزاری انتخابات بودند، افزود: مجموع برگ آرای مأخوذه، یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۵۸۰ رأی، مجموع آرای صحیح یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۲۳ که از مجموع سه هزار و ۵۱۴ شعبه صندوق اخذ رأی در سطح استان بوده است.

فرماندار شیراز با تشریح آمار تصریح کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضرات آیات، لطف‌الله دژکام با ۷۲۶ هزار و ۸۱۲ رأی، احمد بهشتی با ۶۰۷ هزار و ۹۹۵ رأی، علی‌اکبر کلانتری با ۴۳۲ هزار و ۸۱۰ رأی، سید محمدعلی مدرسی طباطبایی با ۳۴۵ هزار و ۳۶۵ رأی و سید علیرضا دانا با ۳۰۹ هزار و ۴۲۹ رأی به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا کردند.

شیبانی خاطرنشان کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بخش مرکزی زرقان، رحمت‌آباد زرقان، مرکزی شیراز، ارژن و سیاخ دارنگون، بخشداری زرقان مجموع آرای مأخوذه ۳۴۱ هزار و ۸۲ رأی، آرای صحیح ۲۸۹ هزار و ۴۲ رأی و مجموع آرای باطله مأخوذه ۵۲ هزار و ۴٠ رأی بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای راهیابی کاندیداهای مجلس در مرحله اول به مجلس، نیاز است حداقل یک‌پنجم آرای صحیح کسب شود، ادامه داد: روح‌الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رأی و جعفر قادری با ۵۹ هزار و ۶۲ رأی با کسب بیش از ۲۰ درصد آرا در مرحله اول به مجلس راه پیدا کنند.

به گفته فرماندار شیراز، مطابق ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس تعداد نامزدهایی که باید به مرحله دوم بروند، باید رأی دو برابر کرسی‌های مورد نیاز داشته باشد که بر این اساس علیرضا پاک‌فطرت با تعداد ۵۶ هزار و ۳۲۹ رأی، ابراهیم عزیزی با ۵۲ هزار و ۷۷۳ رأی، سیداسماعیل حسینی با ۴۹ هزار و ۱۱ رأی و رحمت‌الله مرزوقی با ۴۷ هزار و ۳۴۱ رأی به مرحله دوم راه پیدا کنند که این چهار داوطلب باید در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر رقابت کنند.

شیبانی در پایان خاطرنشان کرد: شیراز به عنوان میزبان حوزه فرعی انتخابیه کلیمیان ایران بوده است که آرای مربوطه به حوزه فرعی شهرستان شیراز است و در این حوزه دو نامزد حضور داشتند که همایون سامیح نجف‌آبادی با ۶۹۵ رأی و امیر دوستان ۴۱۸ رأی کسب کردند.

کد خبر 732861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.