رسیدگی به بیش از ۷۰۰۰ فقره پرونده جزای نقدی در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از رسیدگی به ۷ هزار و ۱۵۳ فقره پرونده جزای نقدی در دادسراهای کل استان خبر داد.

حسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از راه‌اندازی شعبه جدید اجرای احکام کیفری و دادگاه انقلاب خبر داد و اظهار کرد: با راه‌اندازی ۲ شعبه جدید اجرای احکام در مجموع ۹ شعبه اجرای احکام در دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در حال فعالیت است که افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها را در پی داشته است.

وی همچنین از رشد حدود بیش از ۳.۵ برابری میزان رسیدگی به پرونده‌ها با موضوع جریمه و جزای نقدی خبر داد و افزود: میزان این پرونده‌ها از ۲۰۲۳ فقره در سال گذشته به ۷۱۵۳ فقره در سال جاری رسیده است و میزان جزای نقدی سال جاری هم ۲۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد به همراه داشته است.

دادستان مرکز استان با اشاره به میزان بهره‌گیری از سامانه هوشمند استعلامات مالی قوه قضائیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در راستای استفاده از خدمات نوین برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضائی، استفاده از این سامانه که تحت عنوان سهام شناخته می‌شود، با رشد ۲۵۲ درصدی از ۱۳۳۴ فقره در سال گذشته به ۳۳۸۷ فقره در سال جاری رسیده است.

رجبی ادامه داد: میزان پاسخگویی سجل کیفری در سامانه اطلاعات مؤثر اشخاص (ساما) در سال گذشته ۷۴ ساعت بود که در سال جاری به ۱۵ ساعت در کل استان و هفت ساعت در دادسرای مرکز قزوین کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 732858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.