۱۲۰ حلقه چاه در استان البرز احداث شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: طی سال ۱۴۰۲ در راستای ارائه خدمات به شهروندان، ۱۲۰ حلقه چاه احداث و ۱۰۰ چاه بازسازی و احیا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در البرز، حمیدرضا نامداری، صبح امروز _یکشنبه سیزدهم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور روز ملی آب در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد این مجموعه ظرف یک سال گذشته اظهار کرد: ضروری است در مسیر حفاظت و حمایت از محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف آب، آبیاری قطره‌ای در دستور کار مدیران شهری قرار بگیرد.

وی با اشاره به پروژه‌های تصفیه خانه‌های شماره یک، دو و سه، که مورد بازدید هیئت دولت نیز قرار گرفته است، افزود: این پروژه‌ها از سوی دولت نیز تخصیص اعتبار شده است و تلاش داریم در سریع‌ترین زمان ممکن به جامعه هدف ارائه خدمات داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه باید نگاه ما به نوع مصرف آب تغییر کند، خاطرنشان کرد: البرز به واسطه موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته است، نباید در فضای آب و هوا با چالش مواجه باشد، اما به واسطه بارگذاری جمعیت در استان با این چالش‌ها مواجه هستیم.

نامداری با بیان اینکه ما در مجموعه خود تلاش کردیم تا نوع نگاهمان به مجموعه تغییر کند، اضافه کرد: پروژه‌های بزرگی از این حیث کلید خورد و به مرحله اجرا رسید، در این میان با بهره‌گیری از ظرفیت آب سطحی، تأمین آب مورد نیاز استان معادل ۵۷۰ لیتر بر ثانیه انجام می‌شود.

وی با اشاره به سه سناریو برای تأمین آب مصرفی مبنی بر بدبینانه، نرمال و خوش‌بینانه ادامه داد: در این میان می‌توان در صورت بروز شرایط مختلف عکس‌العمل درستی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با بیان اینکه ۱۲۰ حلقه چاه ظرف یک سال اخیر در استان احداث شده است، ادامه داد: احیا و بازسازی ۱۰۰ حلقه چاه دیگر نیز انجام شده است.

نامداری با اشاره به پروژه‌های تصفیه‌خانه این اداره کل، گفت: هریک از پروژه‌ها با تمام توانی که قابل استفاده است، خدمات‌رسانی دارند، همچنین احداث تصفیه‌خانه در غرب البرز نیز پیگیری می‌شود و در دستور کار قرار دارد که بسیاری از چالش‌های منطقه را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد آب مصرفی کشور در حوزه کشاورزی است، عنوان کرد: تغییر نوع کاشت گل و گیاه ضروری است تا نحوه آبیاری حوزه کشاورزی تغییر کند.

کد خبر 732856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.