۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
تربیع آخر ماه را رصد کنید

یکشنبه سیزدهم اسفند ماه از مرحله تربیع آخر عبور می‌کند، نیمه‌های شب طلوع می‌کند و در آسمان قبل از طلوع آفتاب ظاهر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یکشنبه سیزدهم اسفند، ماه از مرحله تربیع آخر عبور می‌کند، نیمه‌های شب طلوع می‌کند و در آسمان قبل از طلوع آفتاب ظاهر می‌‎شود؛ ماه از اصفهان از ساعت ۰۱:۱۴ تا ۱۰:۵۰ قابل مشاهده است، ماه در این زمان از چرخه ماهانه تقریباً نیمه روشن به نظر می‌رسد.

ماه هر چهار هفته یک‌بار به دور زمین می‌چرخد و موجب می‏‌شود فازهای آن از ماه نو، ربع اول، ماه کامل و ربع آخر هر ۲۹.۵ روز یک بار تغییر کند؛ ماه همان‌طور که در این چرخه پیشرفت می‌کند، در زمان‌های مختلف روز قابل مشاهده است، به‌طوری‌که در تربیع آخر نیمه‌های شب طلوع می‌کند تا سحر در بلندی آسمان ظاهر می‌‎شود و حوالی ظهر نیز غروب می‌کند.

ماه روزهای آینده هر روز دیرتر طلوع می‌کند، به‌طوری که قبل از طلوع خورشید برای مدت زمان کمتری قابل مشاهده است؛ همچنین زمانی که به ماه نو می‌رسد، حوالی سحر طلوع می‌کند و حوالی غروب نیز غروب می‌کند و تنها در طول روز قابل مشاهده است.

غیبت قمری آنتارس

ماه یکشنبه سیزدهم اسفند از مقابل ستاره آنتارس عبور می‌کند و غیبت ماه از قاره آمریکا قابل مشاهده است، البته این غیبت فقط در بخشی از جهان قابل مشاهده است، زیرا ماه آن‌قدر به زمین نزدیک است که موقعیت آن در آسمان تا دو درجه در سراسر جهان متفاوت است، متأسفانه این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست.

کد خبر 732785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.