ترفندهای بستن چمدان برای مهاجرت دانشجویی

تا به حال برایتان پیش آمده که جای کافی برای گنجاندن وسایل سفر در چمدان نداشته باشید و مجبور شوید بعضی از وسایل مهم را همراه خود نبرید؟

وقتی صحبت از مهاجرت دانشجویی به خارج از کشور می‌شود، یکی از مواردی که باید حتما انجام دهیم تهیه یک لیست کامل از لوازم ضروری سفر است. اما جالب است بدانید که چگونه با استفاده از ترفندهای کوچکی مانند پوشیدن لباس‌های سنگین به هنگام پرواز، وزن بار چمدان خود را به‌ طور قابل‌ توجهی کاهش دهید، یا اینکه با کمک کیسه‌های وکیوم، فضای بیشتری در چمدان خود ایجاد کنید.

ما در این مقاله به بررسی ترفندها و راهکارهایی برای بستن چمدان برای مهاجرت دانشجویی می‌پردازیم. اگر قصد دارید سفر بی‌نقصی به کشور موردنظرتان برای تحصیل داشته باشید، مطالعه این مقاله برای اطلاع از بهترین ترفندها برای بستن چمدان مسافرتی برای شما مفید خواهد بود.

از لوازم موردنیار سفر فهرست تهیه کنید

وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور در میان است، وجود یک چک لیست باعث می‌شود اطمینان حاصل کنید که هیچ وسیله‌ای را از قلم نینداخته اید. از پاسپورت گرفته تا آداپتور برق، از جوراب تا زیورآلات یادگاری، لوازمی هستند که اگر نام آن‌ها را در لیست سفر نیاوریم امکان فراموش کردنشان وجود دارد. مزیت دیگر داشتن چک لیست، تفکیک وسایل و لوازم ضروری و غیرضروری از هم است تا بتوانید آن‌ها را به ترتیب اولویتشان در چمدان‌ها بچینید. پس قبل از بستن چمدان برای مهاجرت دانشجویی، از برداشتن کلیه وسایل لازم طبق چک لیست تهیه‌شده اطمینان حاصل کنید.

پوشیدن لباس‌های سنگین حین پرواز؛ یکی از ترفندهای بستن چمدان برای مهاجرت دانشجویی

بجای اینکه چمدانتان را با وسایل سنگین پر کنید، بهتر است لباس‌های سنگین مانند پالتو، ژاکت پشمی، چکمه‌ها یا حتی کت چرم را جدا کرده و در سفر هوایی آنها را بپوشید. با این کار تا حدود 5 کیلوگرم از وزن بار چمدان شما کاسته می‌شود و از ظرفیت بیشتری برای بار موردنیاز خود در سفر بهره‌مند خواهید شد. اگر به‌صورت خانوادگی قصد مهاجرت تحصیلی را دارید، انجام این کار را به همه اعضای خانواده توصیه کنید تا جای بیشتری در چمدان‌ها برای گذاشتن وسایل ضروری داشته باشید.

انتخاب چمدان بادوام؛ تضمینی برای محافظت در برابر ساییدگی و پارگی

اگر اقلام ارزشمندی دارید که باید آنها را در سفر پیش رویتان به همراه داشته باشید، بهترین گزینه برای شما استفاده از یک چمدان محکم و بادوام است. چمدان‌های محکم و بادوام مانند چمدان هاردکیس، به‌طورقطع از وسایل شما در مقابل ضربه و آسیب‌های مختلف محافظت می‌کنند. ازاین‌رو، به دلیل مقاومت بیشتر در برابر ساییدگی و پارگی، انتخاب چمدان با بدنه هاردکیس، بهترین گزینه و عاقلانه‌ترین تصمیم برای پیشگیری از آسیب دیدن وسایل شما محسوب می‌شود.‌

برندهای چمدان‌ متنوعی در بازار وجود دارد که بسته به بودجه و مدل موردنظرتان امکان خریداری آنها وجود دارد. چمدان مسافرتی دلسی یکی از چمدان‌های باکیفیت و بادوام موجود در بازار است که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید شده و حداکثر دوام و کیفیت را برای خریداران به ارمغان می‌آورد. این چمدان‌ها در عین داشتن مقاومت و دوام بالا، وزن سبکی دارند و برای مسافت طولانی بسیار مناسب هستند.

کیسه وکیوم؛ بهترین ابزار شما هنگام بستن چمدان برای مهاجرت

کار کیسه وکیوم این است که همه هوای داخل کیسه شامل هوای محبوس داخل لباس که در کیسه قرار گرفته است را تخلیه کند. پس از وکیوم کردن پافر داخل کیسه، کاپشن، پلیور و هودی بزرگ و جاگیر شما اندازه یک تیشرت جا اشغال خواهد کرد. تا زمانی که امکان استفاده از کیسه وکیوم برای لباس‌های حجیم وجود دارد، بهتر است از آن‌ها به جای کیسه‌های عادی استفاده کنید تا لباس‌ها جای کمتری را اشغال کنند. اما برخی کیسه‌های وکیوم کاملاً مهروموم نشده و پس از چند ساعت دوباره از هوا پر می‌شوند. برای پیشگیری از این اتفاق، پس از تخلیه هوای کیسه، اطمینان حاصل کنید که دریچه وکیوم آن را با چسب نواری پهن پلمب کرده‌اید.

ترفندهای بستن چمدان برای مهاجرت دانشجویی

بسته‌بندی موارد ضروری؛ یکی از راه‌های افزایش ظرفیت چمدان

تا زدن و لوله کردن لباس، استفاده از کیسه پلاستیکی زیپ دار،‌ پلاستیک حباب‌دار و کیسه وکیوم از مهم‌ترین ابزارهای بسته‌بندی لباس‌ برای ایجاد فضای بیشتر در چمدان محسوب می‌شوند. در کنار موارد ذکر شده، استفاده از کیف‌ها و کاورهای نظم‌دهنده نیز برای ایجاد فضای بیشتر در چمدان مفید هستند. اگر شما جزو افرادی هستید که کوهی از لباس دارند، ممکن است اکنون زمان مناسبی برای انتخاب نهایی بین آن‌ها باشد! لباس‌ها و سایر وسایل خود را بگردید و از خود بپرسید: «آخرین باری که از این لباس استفاده کردم و آن را پوشیدم چه زمانی بود؟» اگر پاسخ شما به چند ماه پیش مربوط می‌شد، از بردن آن صرف‌نظر کنید. این کار به نظر ساده، یکی از بهترین ترفندهای بستن چمدان برای مهاجرت دانشجویی محسوب می‌شود.

همراه داشتن اسناد و مدارک لازم؛ یکی از ضروری‌ترین نکات حین پرواز

وقتی نوبت به بسته‌بندی وسایل و لوازم موردنیاز برای مهاجرت دانشجویی به خارج از کشور می‌رسد، یکی از مواردی که به‌سادگی نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید، پوشه اسناد و مدارک است. امکان اینکه در طول سفر یا پس از رسیدن به کشور مقصدتان نیاز فوری و ضروری به یکی از مدارک موجود در پوشه اسناد پیدا شود بسیار است؛ بنابراین ترجیحا اسناد و مدارک ضروری مانند پاسپورت، ویزا، مدارک دانشگاهی و سایر مدارک شناسایی را در یک پوشه گذاشته و پوشه را نیز درون کیف دستی قرار داده و در طول سفر به همراه داشته باشید.

مهم‌ترین اسنادی که قرار دادن آن‌ها در پوشه اسناد و مدارک ضرورت دارد شامل پاسپورت، ویزا، بیمه، مدارک دانشگاه و قرارداد اجاره خوابگاه یا مسکن هستند. استفاده از کیف دستی به جای پوشه باعث افزایش امنیت مدارک و کاهش احتمال گم شدن آنها می‌شود. برندهای مختلف کیف دستی مانند کیف دلسی در قابل‌خریداری هستند که می‌توانید پوشه مدارک را داخل آن قرار دهید تا ایمن‌تر باشند.

ترفندهای بستن چمدان برای مهاجرت دانشجویی

محدودیت بار مجاز برای سفر را در نظر داشته باشید

نهایت بار مجاز همراه هر مسافر در سفر هوایی به‌طورمعمول معادل دو چمدان ۲۰ کیلوگرمی در قسمت بار و یک ساک ۱۲ کیلوگرمی در قسمت مسافر است (هواپیمایی پگاسوس). اگر بخواهید بار بیشتری را همراه خود ببرید، بسته به نرخ تعیین‌شده توسط هر ایرلاین باید بابت هر کیلو بار اضافی جریمه پرداخت کنید. (به‌عنوان مثال، در هواپیمایی پگاسوس از ۳ تا ۱۰ یورو به‌ازای هر کیلو اضافه بار بسته به بعد مسافت پرواز). پس بهتر است برای جلوگیری از هزینه اضافی و دشواری حمل چمدان اضافی، فقط به بردن وسایل ضروری برای مهاجرت دانشجویی بسنده کنید.

چمدان‌های سبک و مقاوم؛ بهترین همراه در مهاجرت تحصیلی

مهاجرت دانشجویی به خارج از کشور یک تجربه هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی است، اما بستن چمدان برای مهاجرت دانشجویی یکی از بزرگترین چالش‌های این سفر است. قبل از رفتن به فرودگاه با تهیه لیست کامل از لوازم ضروری، اطمینان حاصل کنید که هیچ وسیله‌ای را فراموش نکرده‌اید تا قبل از سفر دچار اضطراب و دلهره نشوید. همچنین، انتخاب چمدان بادوام و محکم و استفاده از کیسه‌های وکیوم برای ایجاد فضای بیشتر، از مواردی است که به منظور بستن چمدان برای مسافرت دانشجویی بسیار مهم است.

در نهایت، همراه داشتن اسناد و مدارک لازم به‌طوری‌که به‌راحتی در دسترس باشند، از نکات ضروری برای یک سفر بدون نقص محسوب می‌شود. با رعایت ترفندها و نکات ذکرشده در این مقاله چمدان خود را به بهترین شکل ببندید و به سمت سرزمین رویاهایتان پرواز کنید!

کد خبر 732784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.