امید به آینده یکی از مؤلفه‌های شاخص نشاط است

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: امید به آینده مهم‌ترین شاخص تأثیرگذار در افزایش شادی و نشاط در جامعه است که این شاخص مهم را می‌توان با رویدادها و روش‌های مختلف ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان مشکلانی در حاشیه برنامه تلویزیونی «اصفهان من» اظهار کرد: نشاط اجتماعی یکی از مؤلفه‌های اصلی برای بهره‌وری شهری است و هرچقدر نشاط اجتماعی افزایش پیدا کند، جامعه و شهر پویاتر می‌شود و بهره‌وری آن نیز بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مؤثر در ایجاد نشاط و شادی در جامعه، افزایش ارتباط بین مردم و مسئولان است، افزود: اصلاح روابط بین مردم و نهادهای عمومی از جمله شهرداری و اتخاذ راهکارهای مختلف برای افزایش کیفیت آن، تأثیر زیادی در نشاط اجتماعی خواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نشاط اجتماعی یک احساس مثبت مکرر و حس رضایت انسان نسبت به زندگی و شهر خود است، افزود: روش‌های مختلفی برای نهادینه شدن احساس مثبت و امید به آینده به‌صورت مستمر و پایدار در جامعه وجود دارد که یکی از آن‌ها خانواده‌محوری است.

مشکلانی با بیان اینکه فردگرایی در نسل جوان به‌ویژه در متولدان دهه ۸۰ و ۹۰، روند افزایشی پیدا کرده و این مسئله به وضوح در جامعه مشهود است، گفت: این نسل دوست دارند که در حوزه‌های فردی فعالیت داشته باشند، در حوزه فردی ارزیابی شوند و اوقات فراغت خود را در حوزه فردی سپری کنند.

وی ادامه داد: لازم است تا برنامه‌های مفرح که نهادهای عمومی همچون شهرداری برگزار می‌کند، به‌صورت خانواده‌محور برگزار شود تا تمام اعضای یک خانواده باهم در این برنامه‌ها حضور پیدا کنند، زیرا شور و نشاط برخاسته از دل خانواده به شهر نیز منتقل خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه امید به آینده مهم‌ترین شاخص تأثیرگذار در افزایش شادی و نشاط در جامعه است، خاطرنشان کرد: این شاخص مهم را می‌توان با رویدادها و روش‌های مختلف ایجاد کرد.

کد خبر 732652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.