امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۲۲ هزار نفر در ۲۶ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: به حدود ۲۲ هزار و ۲۸۹ نفر امدادرسانی شد و ٨٩٢٨ نفر نیز به کمک امدادگران هلال‌احمر اسکان اضطراری یافتند و ۱۰۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل و ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی اعزام شدند.

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات امداد و نجات در سوانح جوی (کولاک برف و آب‌گرفتگی) از پنجم اسفند تا ساعت ۶:۰۰ امروز _شنبه دوازدهم اسفند _ اظهار کرد: ۲۶ استان به‌جز استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان و کرمانشاه تحت تأثیر سوانح جوی قرار گرفتند و به ۱۵۴ منطقه (۶۱ محور کوهستانی، چهار شهر و ٨٩ روستا) توسط و امدادگران هلال‌احمر امدادرسانی شد.

وی افزود: در مدت مذکور به حدود ۲۲ هزار و ۲۸۹ نفر امدادرسانی شد و ٨٩٢٨ نفر نیز به کمک امدادگران هلال‌احمر اسکان اضطراری یافتند و ۱۰۵ نفر نیز به مناطق امن منتقل و ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: رهاسازی حدود ۱۵۱۱ خودرو که در برف گرفتار شده بودند، انجام و از ۶۸ واحد مسکونی آب و گل‌ولای تخلیه شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۴۲ تیم عملیاتی در مدت مذکور برای امدادرسانی در سوانح جوی حضور داشتند، تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر ۲۴۰ دستگاه چادر، ۶۲۰۰ تخته پتو، ۱۰۳ ست بهداشتی ۲۶۰۱ بسته غذایی، ۲۰۲۰ قوطی کنسرو، ٣٣١٨ بطری آب معدنی، ٧٨٩١ قرص نان، ۶۷ کیلوگرم خرما را در اختیار افراد متأثر از سوانح جوی قرار دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: یک اردوگاه اسکان اضطراری در شهر چابهار برپا شده است و امدادرسانی در سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه دارد.

کد خبر 732576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.