۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
شمارش آرا در گیلان آغاز شد

استاندار گیلان گفت: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در استان ساعت ۲۴ امشب همزمان با سراسر کشور به پایان رسید و فرایند شمارش آرا آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی دقایقی قبل در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان گیلان، با قدردانی از حضور و مشارکت مردم انقلابی و متدین گیلان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: رأی‌گیری ساعت ۲۴ در استان تمام شد اما اگر چنانچه حوزه انتخابیه‌ای مراجعه کننده داشته باشد، افراد به داخل شعبه هدایت می‌شوند و پس از اتمام اخذ رأی از آنان، با حضور عوامل اجرایی و نظارتی شمارش آرا آغاز می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات در شهرستان رشت و خمام تمام الکترونیک است نتایج زودتر اعلام می‌شود؛ نتایج دیگر شعب هم به ترتیب بعد از شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و تأیید آن توسط هیئت اجرایی و نظارت انتخابات و ارسال نتایج نهایی به وزارت کشور از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در انتخابات امسال رأی اولی‌ها بسیار خوب درخشیدند و حضور مردم در برخی از حوزه‌های انتخابیه رشد چشمگیری داشت؛ بعد از شمارش آرا و جمع بندی میزان مشارکت از طریق رسانه ملی و صداوسیما اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: شبکه‌های اجتماعی بر اساس گمانه زنی، و شتابزده اعداد و ارقامی از از نتایج انتخابات اعلام می‌کنند، بنابراین از مردم خواهشمندیم به اخبار غیرموثق استناد نکنند.

کد خبر 732516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.