سه‌شنبه در سراسر کشور منتظر بارش برف و باران باشید / دمای هوا افزایش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن بیشتر مناطق طی روز سه‌شنبه، از روند افزایشی دمای هوا خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی نقاط شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرام خواهد بود.

وی افزود: از اواخر روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، ابتدا در بعضی نقاط شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و دوشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکز و شرق کشور و بعضی نقاط جنوب و جنوب شرق کشور، بارش برف و باران وزش باد شدید موقت در بعضی نقاط گرد و خاک و در استان‌های جنوبی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه بیشتر مناطق کشور تحت تأثیر سامانه بارشی خواهد بود و عمده فعالیت این سامانه در روز سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز چهارشنبه در جنوب شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد و سپس این سامانه از کشور خارج می‌شود؛ در بیشتر منطقه کشور تا روز چهارشنبه روند افزایشی نسبی دما پیش بینی می‌شود و شنبه دریای عمان و دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۱ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۴ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 732513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.