حاشیه‌های انتخابات در کردستان/ کُردها دهل و سرنا را هم به میدان آوردند + فیلم

برگزاری انتخابات امروز در استان کردستان دارای حاشیه‌های زیبایی بود که از جمله آن می‌توان به حضور عروس و داماد در پای صندوق‌های رای تا اجرای موسیقی کُردی با دهل و سرنا اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه یازدهم اسفند_ همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز و صحنه‌های ماندگاری در این عرصه خلق شد.

اولین نمود این روز در کردستان آمدن مردم شهر سنندج با لباس کردی در پای صندوق‌های رأی بود، مسئله‌ای که حتی از سوی استاندار کردستان هم موردتوجه قرار گرفته بود و او نیز در همان ساعات ابتدایی صبح با لباس کردی و لبخند بر لب در پای صندوق رأی مسجد جامع شهر سنندج حاضر شده بود.

حاشیه‌های انتخابات در کردستان/ کردها دهل و سرنا را هم به میدان آوردند + فیلم

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در حاشیه انداختن رأی خود به صندوق اظهار کرد: مشارکت در انتخابات از این جهت حائز اهمیت است که مردم با انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به عنوان عناصر تأثیرگذار و تصمیم‌ساز در کشور، راه پیشرفت کشور را هموار می‌کنند، چون هر دو از نهادهای مهم کشور هستند.

وی با بیان اینکه بالا بودن مشارکت منتج به انتخاب نمایندگان اصلح و توانمند خواهد شد، افزود: مشارکت بالا جایگاه کشور را در سطح بین‌الملل تقویت خواهد کرد.

کم کم به خیل جمعیت در این شعبه افزوده می‌شد و حضور پیرمردها که با قامتی خمیده و عصا به دست آمده بودند تا تکلیف خود را ادا کنند نشانه خوبی از امیدواری مردم برای مشارکت در انتخابات را داشت.

حاشیه‌های انتخابات در کردستان/ کردها دهل و سرنا را هم به میدان آوردند + فیلم

پیرمرد ۸۵ ساله سنندجی: تاکنون در همه دوره‌های انتخابات شرکت کرده‌ام

با یکی از این پیرمردها که به گفته خودش ۸۵ سال سن داشت به گفت‌وگو نشستم، صحبت‌های جالبی را مطرح کرد و گفت: آمده‌ام رأی بدهم برای آسایش و آرامش مملکتم، برای جمهوری اسلامی، چون من سر این و خاک زندگی می‌کنم و تا زنده باشم طرفدار نظام هستم.

وی با بیان اینکه تاکنون در همه دوره‌های انتخابات شرکت کرده‌ام؛ از سایر مردم هم درخواست کرد که بیایند و در انتخابات شرکت کنند تا چشم آمریکا و اسرائیل کور شود.

به عشق پسر شهیدم امروز پای صندوق رأی حاضر شدم

حضور مادر شهید غلامرضا بامدی از شهدای اغتشاشات سال گذشته شهر سنندج نیز در ساعات ابتدایی امروز در پای صندوق رأی شعبه مسجد جامع شهر سنندج از دیگر جلوه‌های جالب توجه انتخابات در کردستان بود.

مادر شهید بامدی انگیزه خود را از آمدن صبح زود به پای صندوق رأی اینگونه برای خبرنگار ایمنا گفت که به یاد پسرم که هر وقت موقع انتخابات می‌شد، اول وقت در پای صندوق رأی حاضر می‌شد و رأی خود را به صندوق می‌انداخت، من هم امروز به عشق پسر شهیدم صبح زود پای صندوق رأی حاضر شدم و رأی خودم را به صندوق انداختم.

حاشیه‌های انتخابات در کردستان/ کردها دهل و سرنا را هم به میدان آوردند + فیلم

شور و شوق وصف ناپذیر رأی اولی‌ها...

شور و شوق وصف ناپذیر رأی اولی‌ها هم از دیگر نقاط جالب توجه امروز بود که «مریم موقوفه‌یی» به عنوان یکی از این افراد، امروز در شعبه اخذ رأی مسجد جامع سنندج گفت: خیلی خوشحالم که در انتخابات شرکت می‌کنم چون اینکه می‌توانم در سرنوشت کشور خودم دخیل باشم، خیلی حس خوشایندی دارد.

وی ادامه داد: حضور پرشور در انتخابات موجب می‌شود که یک انتخاب اصلح صورت بگیرد و نمایندگان بتوانند مشکلات جامعه را در مجلس پیگیری و حل کنند.

این رأی اولی کردستانی خاطرنشان کرد: ما رأی می‌دهیم تا افراد شایسته‌ای به مجلس راه پیدا کنند و فقر و بیکاری و سایر مشکلات جامعه را ریشه‌کن کنند.

حضور عروس و داماد سنندجی در پای صندوق رأی

اما امروز یکی از جلوه‌های ماندگار دیگر انتخابات کردستان، حضور عروس و داماد سنندجی در پای صندوق رأی بود که تصمیم گرفته بودند آغازین روز زندگی مشترک خود را با حضور در عرصه انتخابات ماندگار کنند.

این داماد سنندجی در مورد دلیل آمدن خود و همسرش در پای صندوق رأی در روز مراسم ازدواجشان به خبرنگار ایمنا در کردستان گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی امروز احساس وظیفه کردیم که پای صندوق رأی حاضر شویم و نمایندگانی را انتخاب کنیم که مشکلات ما را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سوابق کاری کاندیداها انتخاب ما صورت گرفته است که امیدواریم آنها نیز بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

حاشیه‌های انتخابات در کردستان/ کردها دهل و سرنا را هم به میدان آوردند + فیلم

شور و نشاطی که با نواختن بر دهل و سرنا چند برابر شد

موسیقی یکی از بخش‌های جدای ناپذیر کردها است و امروز هم همچون سایر مراسم‌ها شاهد اجرای موسیقی کردی در یکی از شعبه‌های اخذ رأی شهر سنندج بودیم.

این اتفاق که در دبستان گورتانیان‌نژاد ناحیه یک سنندج و در حاشیه بازدید استاندار کردستان صورت گرفت، نوازنده‌های دهل و سرنا با شور و حال خاصی فضای برگزاری انتخابات در این شعبه را شاد کرده بودند.

روند برگزاری انتخابات در استان کردستان نیز تاکنون به گفته مهدی رمضانی، رئیس ستاد انتخابات استان بدون هیچ‌گونه مشکلی صورت گرفته و تخلف سازمان یافته انتخاباتی مشاهده نشده است.

وی تعداد واجدان شرایط رأی را در این استان را یک میلیون و ۲۸۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در کردستان مردم همواره در صحنه حضور داشته‌اند اما در این دوره با توجه به عنایت دولت، سرعت توسعه و آبادانی در کردستان قابل توجه بوده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: ما در این دوره نیاز به یک عدد مشارکت کم‌نظیر داریم که به متناسب آن اعتبارات خوبی را برای کردستان جذب کنیم تا توان مذاکراتی مسئولان استان در بالا دست فراهم شود.

حاشیه‌های انتخابات در کردستان/ کردها دهل و سرنا را هم به میدان آوردند + فیلم

اظهار رضایت استاندار کردستان از مشارکت مردم در انتخابات

شامگاه امروز استاندار کردستان نیز در حاشیه بازدید از یکی از شعب اخذ رأی در شهر سنندج از مشارکت مردم استان در انتخابات اظهار رضایت کرد و گفت که مردم استان بیشتر از حد انتظار امروز در پای صندوق رأی حضور داشته‌اند.

وی این را هم اضافه کرد که تجربیات گذشته از برگزاری انتخابات نشان می‌دهد که مردم در روز انتخابات، معمولاً بعدازظهر به بعد مشارکت بیشتری دارند و به طور قطع تا پایان ساعات رأی‌گیری شاهد افزایش مشارکت مردم در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، تجربه نشان داده است که مردم استان کردستان در مواقع حساس همواره پای این نظام ایستاده و اجازه عرضه اندام به دشمنان این آب و خاک نداده‌اند و این بار نیز در عرصه انتخابات همچون سایر بزنگاه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا خواهند کرد.

گزارش از ویدا باغبانی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 732447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.