همه باید در برابر انتخاب مردم خاضع باشند

امام جمعه اردبیل گفت: نتیجه انتخابات هرچه باشد، برای ما محترم است، چون رأی مردم و تشخیص مردم برای ما محترم است؛ هرکس انتخاب شود ما با خصوصیات فرد کار نداریم آنچه برای ما مهم است تشخیص مردم است؛ روز شنبه همه باید در برابر مردم خاضع باشند و هر کس اعتراضی دارد باید از طریق قانونی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز _جمعه، یازدهم اسفند_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، ضمن تاکید بر ضرورت احترام کاندیداها به نتیجه قانونی انتخابات اظهار کرد: کاندیداها و طرفداران آن‌ها خوب دقت کنند که نتیجه انتخابات هرچه باشد همه در برابر آن و در برابر قانون تسلیم باشند.

وی افزود: نتیجه انتخابات هرچه باشد، برای ما محترم است، چون رأی مردم و تشخیص مردم برای ما محترم است؛ هرکس انتخاب شود ما با خصوصیات فرد کار نداریم آنچه برای ما مهم است تشخیص مردم است؛ روز شنبه همه باید در برابر مردم خاضع باشند و هر کس اعتراضی دارد باید از طریق قانونی اقدام کند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که نتایج انتخابات ایران از قبل تعیین شده است، دست ملت ما باز است که هرچه بخواهند در خصوص مدیریت کلان کشور تصمیم بگیرند.

عاملی گفت: بزرگترین مشخصه انتخابات ایران اسلامی این است که آنچه از صندوق‌های رأی بیرون می‌آید رأی خود مردم است.

وی با اشاره به خودسوزی یک خلبان آمریکایی گفت: این هفته یک خلبان جوان از ارتش آمریکا خود را در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا آتش زد و کشته شد و این حادثه که بازتاب وسیعی در دنیا و مخصوصاً در آمریکا داشت ضربه بزرگی به دولت آمریکا بود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: رسانه‌های غربی و آمریکایی با تمام توان خبر آتش‌سوزی خلبان آمریکایی را سانسور کردند، این حادثه یک بی‌آبرویی بسیار بزرگ برای دولت آمریکا و سیاست‌های فرعونی این کشور بود.

وی در بخش دیگر از خطبه‌ها با تبیین جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه خاطر نشان کرد: دیروز این رژیم بزرگترین جنایت خود را مرتکب شد و در خیابان الرشید غزه مردمان گرسنه را که منتظر رسیدن کمک‌های غذایی بودند به رگبار بست و ۱۱۲ نفر گرسنه را که می‌خواستند به اطفال گرسنه خود غذا ببرند کشت و با تانک از روی جنازه‌ها گذشت؛ وزیر اسرائیلی می‌گوید ما در این کشتار تورات را تطبیق می‌کنیم، حاشا که کتاب آسمانی تورات اجازه کشتار مظلومان را بدهد، این جنایات هیچ ربطی به حضرت موسی (ع) و کتاب او ندارد.

امام جمعه اردبیل گفت: الجزایر دوباره از شورای امنیت خواسته سریعاً جلسه تشکیل دهد، اما قطعاً آمریکا هرگونه مصوبه را وتو خواهد کرد، نتانیاهو به فشار بین‌المللی برای توقف جنگ اعتناء نمی‌کند و دستورات سازمان ملل برای او هیچ ارزشی ندارد، چراکه آمریکا و اروپا کنار او ایستاده‌اند و آن هم به این دلیل است که کشورهای اسلامی هیچ اعتراضی ندارند.

عاملی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اگر قصد کمک به اهالی گرسنه غزه را دارد، معبر رفح را باز کند که هزار تریلی با بار خود منتظر اجازه ورود به غزه است، چرا به تریلی‌ها اجازه نمی‌دهد، اما به سه کشور که با اسرائیل عادی‌سازی کردند اجازه مساعدات هوایی می‌دهد؟ طبق گزارشات بسیاری از اجناس با پرتاب شدن می‌ شکند و به دست نیازمندان نمی‌رسد، رژِیم صهیونیستی به دنبال بهانه برای باز نکردن معبر رفح است، به همین جهت به دروغ می‌گوید شهرک‌نشینان تندرو و عصبانی معبر رفح را اشغال کرده‌اند و مانع حرکت کاروان مساعدت هستند و من زورم به آن‌ها نمی‌رسد.

کد خبر 732322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.