مشارکت یک میلیون نفر در فرایند برگزاری انتخابات سراسر کشور

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در ۵۹ هزار شعبه رای، قریب به یک میلیون نفر در فرایند برگزاری انتخابات و رای‌گیری مشارکت دارند، گفت: ما وظیفه داریم به حکم قانون، امانتدار و خدمتگزار مردم باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمدتقی شاهچراغی عصر امروز _جمعه، یازدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: این دوره از انتخابات برابر قانون جدید شکل گرفته که با همکاری همه دستگاه و سازمان‌ها و نقش‌آفرینی مردم ادامه دارد.

در استان سیستان و بلوچستان مردم باوجود وقوع سیل پای صندوق‌ها حاضر شدند

وی افزود: در ۵۹ هزار شعبه رأی قریب به یک میلیون نفر مردم در فرایند برگزاری انتخابات و رأی‌گیری مشارکت می‌کنند؛ در استان سیستان و بلوچستان مردم باوجود وقوع سیل پای صندوق‌ها حاضر شدند و در برخی شهرستان‌ها هم مردم در دمای زیر صفر در انتخابات مشارکت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: برابر قانون جدید، با ۵ مدرک هویتی که از قبل اعلام شده و فقط با احراز کد ملی اخذ رأی انجام می‌شود؛ مدیران شعب اخذ رأی توجه کنند که هرکس با یکی از مدارک هویتی پنج‌گانه به شعبه مراجعه کرد می‌توان رأی وی را اخذ کرد.

شاهچراغی تأکید کرد: شعب سیار نقاطی مشخص دارند که به ۱۵ هزار شعبه می‌رسد که تقاضا داریم از آنجا که ممکن است برای برخی از افراد حضور در رأی‌گیری مقدور نباشد، به بهزیستی اعلام کنند، شعب سیار می‌توانند در منازل آرا را اخذ کنند؛ نیروهایی که در شعب همکاری می‌کنند از مردم هستند و خودشان داوطلب شدند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ضمن قدردانی از رسانه‌ها در دقت و امانتداری برای انتقال اخبار در جریان انتخابات، گفت: رسانه‌ها باید آنچه مردم نیازمندند درباره انتخابات بدانند را به آنان منتقل کنند تا انتخابات پرشوری داشته باشیم، ما وظیفه داریم به آنچه قانون حکم کرده، امانتدار مردم و خدمتگزار آنان باشیم.

کد خبر 732309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.