حضور بیش از ۱۲ درصد کردستانی‌های واجد شرایط تا ظهر امروز

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: براساس آمار شعب اخذ رأی تا ساعت ۱۲ ظهر، بیش از ۱۲ درصد از کردستانی‌های واجد شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند که روند رو به رشدی نسبت به دوره گذشته داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی، امروز _جمعه یازدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان کردستان اظهار کرد: بر اساس آمار شعب اخذ رأی تا ساعت ۱۲ ظهر، بیش از ۱۲ درصد از کردستانی‌های واجد شرایط در انتخابات شرکت کرده‌اند که روند رو به رشدی نسبت به دوره گذشته داشته است.

وی افزود: به لطف خدا با تمهیداتی که در حوزه انتخابات اندیشیده شده بود در ۱۰ شهرستان شامل پنج حوزه انتخابی یک هزار و ۲۹۶ صندوق اخذ رأی در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۵۸۹ شعبه شهری و ۷۰۷ شعبه روستایی و ۶۸۴ شعبه ثابت و ۶۱۲ شعبه نیز سیار هستند.

رئیس ستاد انتخابات کردستان ادامه داد: ۱۳۲ نفر کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر را آقایان و ۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

رمضانی اضافه کرد: به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس ۲۲ نفر در استان با یکدیگر رقابت می‌کنند و نسبت به دوره گذشته شاهد افزایش ۴۱ درصدی کاندیداها بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز چهار نفر کاندیدا در استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند که برای دو کرسی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

کد خبر 732277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.