اظهار نظر زودهنگام در مورد نتایج انتخابات ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به رسیدگی به پنج پرونده تخلف انتخاباتی قبل از شروع فرایند رأی‌گیری در یزد گفت: اظهار نظر و اعلام زودهنگام نتایج و منتخبان انتخابات، تخلف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، محمدرضا حدادزاده ظهر امروز _جمعه یازدهم اسفند_ در ستاد انتخابات استان یزد در خصوص تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: تا قبل از آغاز انتخابات پنج پرونده تخلف انتخاباتی در استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: این پرونده‌ها با موضوعات اتهام زنی یک کاندید به کاندیدی دیگر، تبلیغات پیش از موعد و تخریب تبلیغات نامزدها بود.

دادستان یزد خاطرنشان کرد: امیدوارم در جریان برگزاری انتخابات امروز شاهد هیچ گونه تخلفی نباشیم و کاندیداها و هواداران در صورت اعتراض به نتیجه انتخابات، موارد را به صورت قانونی پیگیری می‌شود.

حدادزاده تصریح کرد: هرگونه اقدام تبلیغاتی از سوی کاندیداها و هوادارانشان در زمان رأی‌گیری و همچنین حضور جمعی هواداران در پای صندوق‌ها و تلاش برای تشخیص رأی افراد یا ترغیب رأی دهندگان به رأی دادن به افراد مورد نظر، تخلف و جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عوامل اجرایی در پای صندوق‌ها حق ندارند افراد را برای رأی دادن به مردم پیشنهاد دهند، گفت: اعلام زودهنگام منتخبین انتخابات تخلف است، بعضی رسانه‌ها و کانال‌های خبری براساس حدس و گمانه زنی به صورت زودهنگام و غیرموثق اقدام به اعلام نتایج انتخابات می‌کنند که تخلف محسوب می‌شود، ذهنیت اشتباهی برای مخاطبان خواهد داشت و نسبت به نتایج نهایی شبهه ایجاد می‌کند.

کد خبر 732269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.