ابتکار فلورانس برای مقابله با آلودگی هوا /  تأسیس اولین مزرعه عمودی در ابوظبی

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «ارمغان روشنایی به‌صرفه و پاک در خیابان‌های لیدز»، «تاسیس کارخانه بازیافت شیشه در جمهوری چک»، «آغاز به کار تاکسی‌های دوچرخه در پاریس»، «استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه»، «بهبود ایمنی جاده‌ها در آمریکا»، «تأسیس اولین مزرعه عمودی در ابوظبی»، «طرح توسعه پیاده‌راه‌ها در فرانسه»، «ابتکار فلورانس برای مقابله با آلودگی هوا»، «بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا» و «افزایش ایمنی سیستم مترو در نیویورک» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

ارمغان روشنایی به‌صرفه و پاک در خیابان‌های لیدز

شورای شهر لیدز از تکمیل طرح نورپردازی LED خود به ارزش ۲۲.۵ میلیون پوند با هدف بهبود بهره‌وری انرژی در روشنایی خیابان‌های سراسر شهر خبر داد. شورا از دسامبر ۲۰۱۸ شروع به تغییر چراغ‌های خیابانی خود به انواع کم‌مصرف کرد تا روشنایی خیابان‌ها را مقرون‌به‌صرفه کند. این برنامه شامل تبدیل بیش از ۸۹ هزار چراغ خیابان به لامپ‌های LED جدید بود.

انتظار می‌رود تکمیل طرح جایگزینی چراغ‌های خیابانی با انواع کم‌مصرف در لیدز موجب صرفه‌جویی قابل‌توجه سالانه ۳.۴ میلیون پوندی در هزینه‌های برق با قیمت فعلی شود. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود تغییر چراغ‌های خیابانی موجود به روشنایی LED مصرف انرژی روشنایی خیابان‌ها را تا حدود ۶۲ درصد کاهش دهد که به ۷۰۵۰ تن صرفه‌جویی در مصرف کربن منجر می‌شود.

شورای شهر گزارش داده است که لامپ‌های LED دوام و قابلیت بازیافت را افزایش می‌دهند که این امر با افزایش کارایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از بازدیدهای تعمیر و نگهداری همراه است.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه / بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

تأسیسات کارخانه بازیافت شیشه در جمهوری چک

دو شرکت بازیافت آلمانی با یکدیگر همکاری کردند تا یک کارخانه بازیافت شیشه در جمهوری چک افتتاح کنند. هر کدام از شرکت‌ها ۵۰ درصد سهام کارخانه را در اختیار دارند. به نظر می‌رسد که کارخانه جدید بازیافت شیشه با فناوری پیشرفته خود استاندارد جدیدی را در جمهوری چک ایجاد خواهد کرد، این پروژه به کاهش مسیرهای حمل‌ونقل طولانی و درنتیجه کاهش هزینه‌ها و همچنین کاهش میزان انتشار کربن دی اکسید کمک می‌کند.

تاکنون شیشه‌های جمع‌آوری‌شده وارد آلمان، در کارخانه‌های بازیافت این شرکت‌ها بازیافت و سپس به جمهوری چک ارسال می‌‎شد، بنابراین با افتتاح یک کارخانه بازیافت شیشه جدید در جمهوری چک می‌توان این فرآیندها را در آینده حذف کرد. دو شرکت بازیافت آلمانی بازارهای اروپای شرقی و جمهوری چک را مثبت ارزیابی کردند و معتقد بودند که می‌توانند با تأسیس کارخانه جدید بازیافت شیشه به رشد آن کمک کنند.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه / بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

آغاز به کار تاکسی‌های دوچرخه در پاریس

سرویس جدید تاکسی دوچرخه در پاریس آغاز به کار کرده و هدف آن حمل‌ونقل سریع و کارآمد است. از بیست‌وسوم فوریه یک گزینه جدید جابه‌جایی برای تردد در خیابان‌های پاریس اضافه شده است. دوچرخه‌ای به نام Heetch Bike یک سرویس تاکسی دوچرخه‌ای با کابین مسافردار است که در حال حاضر، فقط در آخر هفته‌ها در دسترس خواهد بود.

این سرویس جدید متمایز از تاکسی‌های سنتی خودرو و همچنین توک‌توک‌ها (سه‌چرخه) است که اخیراً در پایتخت فرانسه با وجود جمعیت توریستی مد شده‌اند.

هدف Heetch این است که سفر در پاریس ۴۰ درصد سریع‌تر و ۲۰ درصد ارزان‌تر از VTC باشد. VTC اصطلاح فرانسوی برای خدمات تاکسی است که خارج از حوزه مجوز رسمی تاکسی کار می‌کند و در اصل به معنای هر سرویس حمل‌ونقل اجاره‌ای با راننده است که شامل خدماتی مانند اوبر می‌شود. ورود این دوچرخه‌ها فرصت طلایی برای گزینه‌های جابه‌جایی پایدار برای تسخیر خیابان‌ها و در نتیجه راهی بهتر و سریع‌تر برای حرکت در مرکز شهر پاریس خواهد بود.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه / بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه

تولوز فرانسه با هدف استفاده مجدد از فاضلاب به راه‌اندازی پروژه‌ای اقدام و خاطرنشان کرده است که اولین شهر در فرانسه است که استفاده مجدد از فاضلاب را مورد آزمایش قرار می‌دهد. این اقدام با استفاده کامل از فاضلاب تصفیه‌شده به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کند. به‌عنوان بخشی از این پروژه، فاضلاب تصفیه شده به جای رهاسازی به‌طور مجدد برای آبیاری مناطق سبز و تمیز کردن جاده‌ها استفاده می‌شود.

تولوز در طول این پروژه چندین آزمایش برای سنجش کیفیت فاضلاب تصفیه‌شده انجام می‌دهد و در حال ساخت ایستگاهی برای تأمین آب به تانکرهایی است که آن را توزیع می‌کنند. از سوی دیگر این شهر در حال آزمایش راهکارهایی است که به کمک آن در کنار آبیاری فضاهای سبز و تمیز کردن جاده‌ها، از آب تصفیه‌شده برای شست‌وشوی سرویس‌های بهداشتی و قطارهای شهری استفاده می‌شود که در دانشگاه‌های تولوز در حال بررسی است تا خطرات بالقوه سلامتی ناشی از این اقدام از بین برود.

تولوز به این نتیجه رسید که این پروژه با استفاده از فاضلاب تصفیه‌شده به کاهش مصرف آب آشامیدنی برای اهداف غیرآشامیدن کمک می‌کند و در راستای برنامه‌های زیست‌محیطی و اقتصاد دایره‌ای شهر قرار دارد.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه / بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

بهبود ایمنی جاده‌ها در آمریکا

وزارت ترابری ایالات متحده آمریکا فرصت قابل‌توجهی برای جوامع سراسر ایالات متحده آمریکا برای افزایش ایمنی جاده‌ها از طریق برنامه‌ای به نام SS4A ارائه داده است، به منظور اجرای این طرح ۱.۲۵۶ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده است و هدف آن کاهش میزان مرگ‌ومیر و جراحات مرتبط به تصادفات است.

وزارت ترابری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که هر شهر و منطقه‌ای جاده‌ها و تقاطع‌های خطرناکی دارد، با اجرای طرح یادشده می‌توان این مناطق را ایمن‌تر کرد، اجرای طرح SS4A می‌تواند بزرگراه‌ها و خطوط دوچرخه‌سواری را ایمن‌تر کند، در این صورت بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، جاده‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری مناطق مناسب‌تری برای عبور و مرور خواهند شد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی، بیش از هزار شهر و شهرستان از ایالات متحده آمریکا از ۱.۷ میلیارد دلار کمک هزینه‌های مالی SS4A بهره‌مند شدند که بر ایمنی جاده‌ها تأثیر گذاشته است و باعث کاهش بیش از ۶۰ درصد تلفات جاده‌ای شده است.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه / بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

تأسیس اولین مزرعه عمودی در ابوظبی

شهر مصدر در ابوظبی از تأسیس اولین مزرعه عمودی خود خبر داد. مانند سایر پروژه‌های این شهر، این مزرعه سرپوشیده پتانسیل استفاده از زمین چندمنظوره را به نمایش می‌گذارد که به‌ویژه برای شهرهای پرتراکم بسیار مهم است. مصدر در راه‌اندازی این مزرعه با یک شرکت فناوری کشاورزی همکاری می‌کند که از تجهیزات خودکار و نرم‌افزار هوش مصنوعی (AI) برای پرورش انواع مختلف سبزیجات برگ‌دار، کاهو و گیاهان دارویی باکیفیت و فاقد مواد شیمیایی مضر بهره می‌برد.

مزرعه عمودی شهر مصدر در کانتینرهای حمل‌ونقل تغییر کاربری داده‌شده در نزدیکی اکوپلازای آن قرار دارد و شامل دو کانتینر کشاورزی تجاری در اندازه کامل می‌شود که در طول سال ماهانه بیش از ۶۵۰ کیلوگرم سبزیجات برگ‌دار تولید می‌کند؛ اولین کانتینر به‌طور کامل به مرحله عملیاتی رسیده است و برنامه‌هایی برای توسعه کانتینر دوم در سال آینده وجود دارد.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه / بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

طرح توسعه پیاده‌راه‌ها در فرانسه

مقامات شهری با همکاری شهردار شهر نانت در فرانسه اعلام کردند که قصد دارند مناطق پیاده‌روها و محدودیت سرعت را تا سال ۲۰۲۵ میلادی توسعه دهند، این اقدام در راستای تلاش‌های زیست‌محیطی گسترده‌تر است؛ به نظر می‌رسد که مقامات شهری از طریق پروژه‌های مختلف، زیرساخت‌های جدید، اقدامات، ابتکارات و موارد دیگر، پیاده‌روی در شهر نانت فرانسه را ترویج می‌دهند.

هدف از گسترش پیاده‌راه‌ها و همچنین مناطق محدودیت در مرکز شهر نانت فرانسه، بهبود ایمنی، تشویق شهروندان به پیاده‌روی، کاهش آلودگی هوا و همچنین سبزتر کردن شهر است؛ گیاهان و درختان جدیدی به‌عنوان بخشی از پروژه ترویج پیاده‌روی، بهبود کیفیت هوا، کاهش آلودگی صوتی، مقابله با اثر گرمای جهان و غیره در سطح شهر کاشته خواهد شد.

مقامات شهری اعلام کرده‌اند که رایزنی عمومی در حال انجام است و از شهروندان درخواست کرده‌اند به منظور بهبود حمل‌ونقل و توسعه پیاده‌روها در جلسات مشخص شده شرکت کنند و در بحث‌ها مشارکت داشته باشند.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه / بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

ابتکار فلورانس برای مقابله با آلودگی هوا

فلورانس ایتالیا در مسیر مقابله با آلودگی هوا و کاهش مه‌دودها در راستای بهبود کیفیت هوا به کمک استفاده از حمل‌ونقل عمومی، بلیت‌های فصلی تراموا، اتوبوس و قطارها را برای دانش‌آموزان دبیرستانی و خریداران جدید به ۵۰ یورو و هم‌زمان قیمت‌ها را برای مشترکان قدیمی ۱۵ درصد کاهش داد.

فلورانس تخمین می‌زند با این ابتکار تقریباً ۱۵ هزار تخفیف جدید برای دانش‌آموزان، هشت هزار یا بیشتر به دارندگان بلیت‌های جدید و تقریباً ۲۰ هزار تخفیف برای مشترکان قدیمی ارائه خواهد شد. شهرداری مابه‌التفاوت هزینه‌های بلیت‌ها را پوشش خواهد داد.

شهرداری فلورانس تأکید کرد که استفاده از این بلیت‌ها پیگیری خواهد شد و کاربران باید حداقل ۳۰ سفر را تا پایان سال ثبت کنند تا واجد شرایط دریافت تخفیف‌های بیشتر باشند. در واقع چنانچه فرد طی شش ماه اول به معیارهای مشخص‌شده پایبند باشد، بلیت شش‌ماهه دوم نیز برای وی با ۵۰ یورو قابل تمدید است، در غیر این صورت باید ۱۱۰ یورو بپردازد.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه / بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

یک شرکت بازیافت باتری در انگلستان که بر حمایت از کربن‌صفر خالص متمرکز است، با همکاری سازمان‌های دیگر قصد دارد باتری‌های خودروهای برقی را در بریتانیا بازیافت کند؛ در حال حاضر این باتری‌ها در شرکت بازیافت شهرستان دوون در انگلستان جمع‌آوری و پردازش می‌شوند تا مواد خام با ارزش از جمله لیتیوم و نیکل برای استفاده مجدد مستقیم در تولید باتری‌های جدید بازیابی شوند.

در حال حاضر بریتانیا ضایعات باتری را برای پردازش به خارج از کشور صادر می‌کند که هزینه‌های زیادی به همراه دارد و باعث انتشار کربن می‎‌شود، اما این شرکت ادعا می‌کند با استفاده از فرآیندهای هیدرومتالورژی بیش از ۹۵ درصد فلزات باتری را بازیابی می‌کند و میزان انتشار کربن و هزینه‌ها را در مقایسه با روش‌های سنتی کاهش می‌دهد.

شرکت بازیافت قصد دارد ایستگاه‌های بازیافت باتری منطقه‌ای را در سراسر بریتانیا ایجاد کند، این شرکت بزرگ‌ترین کارخانه بازیافت و پالایش باتری را در بریتانیا تأسیس می‌کند که ظرفیت پردازش باتری‌های ضایعاتی مربوط به ۱۵۰ هزار خودروی برقی در سال را دارد، در این صورت مواد بازیافت شده حدود ۲۰ درصد از نیازهای پیش‌بینی‌شده بریتانیا به این مواد تا سال ۲۰۳۰ میلادی را تأمین می‌کند.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه / بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

افزایش ایمنی سیستم مترو در نیویورک

سازمان حمل‌ونقل متروپولیتن نیویورک (MTA) از طرحی جامع برای تبدیل ۱۵۰ هزار چراغ فلورسنت در سیستم مترو به روشنایی LED کارآمد تا اواسط سال ۲۰۲۶ میلادی رونمایی کرده است، هدف این پروژه نه تنها روشن کردن سکوهای مترو است، بلکه به تقویت قابل‌توجه سیستم ایمنی مترو در سطح وسیع کمک می‌کند، بنابراین ایستگاه‌های مترو روشن‌تر و ایمن‌تر خواهد بود.

استفاده از نور LED باعث افزایش دید مسافران و همچنین بهینه‌سازی روشنایی برای ۱۵ هزار دوربین امنیتی مترو می‌‎شود و اقدامات ایمنی در سراسر سیستم حمل‌ونقل را بهبود می‌بخشد؛ افزایش ایمنی و همچنین بهبود تجربه مسافران در ایستگاه‌های اولویت اصلی MTA است؛ این پروژه از اواخر ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی از یک خیابان در شهر نیویورک آغاز شد و به زودی در دیگر مناطق نیز گسترش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی می‎‌شود که ارتقای روشنایی LED سالانه باعث صرفه‌جویی ۵.۹ میلیون دلار در زمینه انرژی و هزینه مواد خواهد شد؛ از زمان آغاز پروژه یادشده، سیستم روشنایی ۶۳ ایستگاه ارتقا یافته است که ۵۳ ایستگاه تنها در سال ۲۰۲۳ میلادی بازسازی شده است، MTA همچنان در مسیر تکمیل ارتقا و تعمیر ۱۳ ایستگاه مترو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی است.

استفاده مجدد از آب فاضلاب در فرانسه / بازیافت باتری خودروهای برقی در بریتانیا

کد خبر 732263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.