حضور پرشور مردم استان مرکزی پای صندوق‌های رای

رای‌گیری انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز در سطح استان مرکزی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، رأی‌گیری انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که از ساعت هشت صبح امروز _جمعه یازدهم اسفند_ در سطح استان مرکزی آغاز شده است و از نخستین ساعات با حضور پرشور مردم استان در پای صندوق‌های رأی ادامه دارد.

مردم استان مرکزی همزمان با سراسر کشور برای انتخاب هفت نماینده خود در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دو نماینده در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رأی رفتند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان مرکزی، یک هزار و ۸۶ شعبه برای اخذ رأی در نقاط مختلف این استان پیش‌بینی شده است.

از این تعداد ۷۴۶ شعبه ثابت، ۳۴۰ شعبه سیار، ۶۲۰ شعبه شهری و ۴۱۴ شعبه روستایی است. یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان مرکزی امروز آماده ثبت حماسه‌ای دیگر در تاریخ پرافتخار سرزمین آفتاب هستند تا با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی، ولایتمداری و پایبندی خود را به اصول و مبانی نظام اسلامی را به دوستان و دشمنان انقلاب به منصه ظهور برسانند.

امروز در استان مرکزی، حدود ۱۹ هزار رأی اولی جشن تکلیف سیاسی خود را در فرآیند انتخابات جشن می‌گیرند.

فرآیند اخذ آرای مردم در تمامیِ شعب استان امروز از ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، پنج مدرک هویتی «کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت» بر اساس قانون جدید انتخابات برای رأی دادن شهروندان تعریف شده که همراه داشتن یکی از آنها کافی است.

بر اعلام این مرجع، شناسنامه رأی دهندگان ممهور نمی‌شود و متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رأی دادن در انتخابات امروز هستند.

بر اساس اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور، عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

حضور پرشور مردم استان مرکزی پای صندوق‌های رای

حضور پرشور مردم استان مرکزی پای صندوق‌های رای

حضور پرشور مردم استان مرکزی پای صندوق‌های رای

کد خبر 732248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.