اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه از نتایج انتخابات پس از آغاز شمارش‌ها

استاندار تهران از اطلاع‌رسانی لحظه به لحظه نتایج انتخابات پس از آغاز شمارش‌ها خبر داد و گفت: رعایت قانون توسط داوطلبان و مجریان انتخابات انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا فخاری امروز- جمعه یازدهم اسفند- در حاشیه ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرآیند انتخابات در استان تهران از ۲۱۰ روز قبل آغاز و طبق زمانبندی تا امروز ادامه دارد، همچنین دستگاه‌ها و امکانات فراهم، و افراد دست‌اندرکار آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه امروز صحنه آزمون نهایی است، گفت: زمینه سازی برای تأمین امنیت و سلامت و مشارکت حداکثری و رقابت در انتخابات به خوبی انجام شد.

استاندار تهران ادامه داد: به مردم قول دادیم نگذاریم حتی یک رأی جابه‌جا شود و در این راستا با شمارش صحیح، دقت لازم و رفع معایب موجود تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم.

فخاری با تاکید بر رعایت قانون توسط داوطلبان و مجریان انتخابات، خاطرنشان کرد: در شمارش آرا باید دقت لازم انجام شود، مانند انتخابات گذشته نتایج آخرین شمارش آرا لحظه به لحظه در اختیار مردم گذاشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: شش هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رأی در سطح استان تهران داریم که پنج هزار شعبه فقط مربوط به شهر تهران است، که بزرگترین مرکز شعب اخذ رأی در کل کشور است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه یک هزار ۸۱۱ شعبه نیز به شهرستان‌های استان تهران مربوط است، تصریح کرد: ورامین پیشوا و قرچک ۴۲۰ شعبه، دماوند و فیروزکوه ۱۶۸ شعبه، کلیمیان ۱۱ شعبه، مسیحیان آشوری ۱۵ شعبه، رباط کریم و بهارستان ۳۷۲ شعبه، مسیحیان ارمنی شمال ایران ۲۳ شعبه، زرتشتیان ۱۷ شعبه، پاکدشت ۱۷۰ شعبه، ملارد، شهریار و قدس ۶۱۵ شعبه فعال است.

فخاری ادامه داد: سه هزار و ۶۴۷ نفر داوطلب تأیید صلاحیت شده نهایی داریم، که از این تعداد سه هزار و ۳۷۲ نفر تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر و ۲۷۵ داوطلب نیز برای شهرستان‌های استان تهران هستند، که به طور میانگین برای هر کرسی ۹۹ نفر داریم.

وی گفت: ۴۸۹ شعبه سیار نیز در تهران داریم که بیشتر در مراکزی که امکان حضور در شعب ثابت وجود ندارد، به اخذ رأی می‌پردازند.

استاندار تهران از برگزاری چند جلسه با رأی اولی‌های این استان خبر داد و گفت: شور و شوق و اشتیاق رأی اولی‌ها برای حضور در عرصه سیاسی کشور قابل توجه بود، در استان تهران ۴۲۳ هزار و ۳۶۸ رأی اولی داریم، که امید می‌رود امروز رکورد بزنند.

فخاری افزود: جوانان ما در جلسات کنش گرایی‌های فراوانی داشتند و شاهد روحیه پرسش گری، کنش‌گری و همراهی و همیاری بودیم؛ بنابراین مسئولیت مسئولان را افزایش می‌دهد.

کد خبر 732174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.