شرایط اضطراری خشکسالی و جریمه پرمصرفان در بارسلونا

بارسلونا اسپانیا با تشدید قوانین آب به ۲۴ هزار نفر از ساکنان اعلام کرد که باید در شرایط اضطراری خشکسالی از آب کمتری استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بارسلونا با ارسال نامه‌هایی به مردم هشدار داد که در صورت پر کردن استخرهای خصوصی، آبیاری باغ‌ها و شستن ماشین‌ها با جریمه مواجه خواهند شد. نامه‌ها تاکنون برای ۲۴ هزار نفر از ساکنینی ارسال شده است که بیش از حد آب مصرف می‌کنند.

خانوارهای یادشده که حدود ۱.۵ درصد از ساکنان کل منطقه کلان‌شهر را تشکیل می‌دهند، از حد مجاز ۲۰۰ لیتر برای هر نفر در روز که به‌عنوان بخشی از وضعیت اضطراری خشکسالی شهر تعیین شده است، فراتر رفته‌اند. در نامه‌های ارسالی در کنار هشدار عبور از حد مصرف مجاز، فعالیت‌هایی مانند پر کردن استخرهای خصوصی، آبیاری باغ‌ها و شستن ماشین‌ها که در حال حاضر ممنوع است نیز به آن‌ها یادآوری و درباره جریمه‌هایی هشدار داده می‌شود که در صورت تخطی با آن مواجه خواهند بود.

بارسلونا اعلام کرد که به‌زودی حدود ۲۵۰ نامه دیگر برای مصرف‌کنندگان بزرگ آب مانند عملیات صنعتی یا املاک مجتمعی یا بزرگی ارسال خواهد شد که بیش از حد مجاز آب مصرف می‌کنند. این نامه‌ها جزئیات برنامه‌های فعلی و آینده شهر را برای صرفه‌جویی در مصرف آب توضیح می‌دهد.

شرایط اضطراری خشکسالی و جریمه پرمصرفان در بارسلونا

چگونگی کاهش مصرف آب در بارسلونا

منطقه شهری بارسلونا پس از اعلام وضعیت اضطراری خشکسالی در یکم فوریه به‌عنوان طولانی‌ترین و شدیدترین خشکسالی در منطقه شهری از زمان شروع رکوردها، در تلاش است تا مصرف آب را در ۳۶ منطقه شهرداری خود کاهش دهد. در این میان هفت منطقه که از مرز مصرفی ۲۰۰ لیتر آب در روز به ازای هر ساکن فراتر رفته‌اند، شاهد کاهش فشار آب خواهند بود. در صورت تداوم خشکسالی این کاهش به تدریج به سایر مناطقی تعمیم خواهد داشت که بیشترین میزان مصرف آب را دارند.

بارسلونا در اقدامی دیگر در حال افزایش منابع آب بازیافتی و نمک‌زدایی‌شده بوده و هم‌زمان با تلاش برای کاهش مصرف، در حال افزایش میزان ذخایر آب شهر است تا اعمال محدودیت‌های بیشتر را به تعویق بیندازند. در حال حاضر یک‌چهارم آب مصرف‌شده توسط ۳.۳ میلیون نفر از جمعیت این کلان‌شهر احیا شده است. ۳۳ درصد دیگر نیز از نمک‌زدایی حاصل می‌شود که یکی از تمرکزهای اصلی شهر برای افزایش ذخایر آب محسوب می‌شود. بارسلونا تأکید کرد که با این دو معیار تا ۵۸ درصد از کل آب مصرفی در منطقه را تأمین خواهد کرد.

شرایط اضطراری خشکسالی و جریمه پرمصرفان در بارسلونا

کد خبر 732098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.