شادی برف شمال یا غم سیل جنوب در سیستان و بلوچستان

فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان به صورت برف و در نواحی جنوبی به صورت باران‌های سیل‌آسا تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، نخستین برف زمستانی در اسفند سال‌جاری در شرایطی در زاهدان شروع شد که گیاهان جوانه زده و درختان شکوفه کردند.

در نیمه‌جنوبی این استان شاهد بارش باران‌های سیل‌آسا در دمای هوای ۲۷+ درجه و در نیمه شمالی شاهد بارش برف در دمای زیر صفر درجه هستیم.

به گفته محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ارتفاع بارش در نگور به ۱۹۴ میلی‌متر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۱۳ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شده که بیشترین میزان از باهوکلات با ۱۶۹ میلی‌متر است، گفت: تا صبح جمعه برای نیمه شمالی استان بارش برف و کاهش موقتی و محسوس دما پیش‌بینی شده که تا یکشنبه هفته آینده نیز در سطح استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به تدریج از دوشنبه روند افزایشی دما را در سطح استان شاهد خواهیم بود، افزود: از دوشنبه هفته آینده سامانه جدید بارشی وارد استان خواهد شد.

مجید محبی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های امدادرسان در حال کمک‌رسانی و خدمات دهی به مردم بوده و در حال بازگشایی راه‌ها و محورهای مواصلاتی هستند.

وی ادامه داد: امدادرسانی از طریق قایق‌های سپاه نیز انجام می‌شود.

محبی بیان کرد: روز گذشته برق چندین روستا در جنوب استان قطع که با تلاش کارکنان اداره برق وصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی، پتو، کنسرو و سایر اقلام به روستاها و مناطق درگیر سیل در حال انجام است و کارکنان راهداری در تلاش هستند تا راه‌های روستایی را بازگشایی کنند.

به گفته سجادی مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان ۶۱ تیم امدادی هلال احمر مشغول خدمت رسانی و توزیع غذا و به مردم سیل زده هستند در ۱۳ شهر و ۱۳۰ روستا هستند.

روز گذشته هشدار سطح قرمز برای نواحی جنوبی استان صادر شده بود و جلسه ستاد بحران نیز در محل استانداری برگزار شد.

کد خبر 732057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.