فرایند رای‌گیری انتخابات در کردستان آغاز شد

فرایند رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرآیند رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز _جمعه یازدهم اسفند_ همزمان با سراسر کشور در شهرها، روستاها و نقاط مختلف استان کردستان آغاز شد.

رأی‌گیری از ساعت هشت صبح امروز (جمعه یازدهم اسفند) آغاز شده و تا ساعت شش بعدازظهر ادامه دارد، اگرچه که امکان تمدید این زمان از سوی ستاد انتخابات کشور نیز وجود دارد. مردم با در دست داشتن مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت می‌توانند اقدام به رأی دادن کنند.

امروز در مراسم آغاز رأی‌گیری در شعبه اخذ رأی مسجد جامع سنندج مردم از ساعات آغازین صبح حضور به هم رسانده و رأی خود را به صندوق انداختند. در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۴۸ نفر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند و برای کسب دو کرسی نمایندگی این حوزه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

تعداد شعب اخذ رأی در شهرستان سنندج ۲۶۵ شعبه بوده که ۱۵۶ شعبه آن شهری و ۱۰۹ شعبه هم روستایی است. حدود شش هزار نفر کار برگزاری انتخابات در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران را برعهده دارند.

در مجموع ۱۳۲ نفر کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر را آقایان و ۱۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

در حوزه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز چهار نفر کاندیدا در استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند که برای دو کرسی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

کد خبر 732056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.