وکلا فرهنگ سازش را در جامعه احیا کنند

رئیس کل دادگستری کردستان خواستار احیای فرهنگ سازش توسط وکلا شد و گفت: بالا بردن فرهنگ حقوقی مردم نیز باید توسط وکلا صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی، شامگاه پنجشنبه دهم اسفند، در مراسم گرامیداشت هفتادویکمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: وکالت همچون قضاوت یک شغل نیست و در کل دنیا یک منصب و جایگاه است.

وی افزود: اگر در حوزه وکالت با مشکلی روبرو شویم ناشی از آن است که وکیل به عنوان شغل و منبع درآمد به کار خود نگاه می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان تصریح کرد: اگر بخواهیم قداست و جایگاه وکلا حفظ شود وکلا باید به عنوان شغل به کار خود نگاه نکنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه امنیت قضائی پایه و اساس پیشرفت و توسعه در هر جامعه‌ای است، تاکید کرد: حاکمیت اصل برائت در جامعه و رعایت حقوق شهروندی در جامعه با امنیت قضائی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امنیت قضائی یعنی حق انتخاب وکیل، اضافه کرد: مردم اطمینان داشته باشند که اگر به مرجع قضائی مراجعه کردند حتماً با حکم عادلانه روبرو خواهند شد که این نیز مصداق امنیت قضائی است.

رئیس کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: وکلا باید بازوان و بال دوم دستگاه قضا در پیگیری حقوق عامه، پیشگیری، رفع تظلمات، حل و فصل اختلافات و برخورد با مجرمان باشند.

حجت‌الاسلام حسینی خواستار احیای فرهنگ سازش توسط وکلا شد و گفت: بالا بردن فرهنگ حقوقی مردم نیز باید توسط وکلا صورت بگیرد.

ضرورت اصلاح قانون تسهیل‌

علی رشیدی، معاون قضائی رئیس کل دادگستری کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: همچنان که قاضی دادگستری در بازرسی و صدور رأی مستقل بوده، وکلای دادگستری هم در دفاع از موکل مستقل است.

وی خواستار اصلاح قانون تسهیل شد و افزود: در قانون تسهیل که بنا به دلایل خاص به بهانه اشتغال برای جوانان تصویب شد، امیدواریم هرچه زودتر شاهد اصلاح این قانون باشیم.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: رفع اطاله دادرسی از موارد ضروری است زیرا امروز شاهد اطاله دادرسی در برخی شعبات هستیم.

کد خبر 732036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.