بودجه ۸۰۰ میلیارد تومانی محله‌محوری اصفهان برای ۱۴۰۳/ اسکان ۶۰ بی‌سرپناه در سامان‌کده رشت

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «بودجه ۸۰۰ میلیارد تومانی محله‌محوری برای ۱۴۰۳/ نگاه به محلات کم‌برخوردار اصفهان» «ایمن‌سازی مغازه‌های بازار تهران بر عهده مالکان است»، «اسکان ۶۰ نفر از افراد بی‌سرپناه در سامانکده شهرداری رشت / تردد در معابر اصلی در جریان است» «شهرداری برای حوادث چهارشنبه‌سوری و سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی کند»، «بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه» و «» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

بودجه ۸۰۰ میلیارد تومانی محله‌محوری برای ۱۴۰۳/ نگاه به محلات کم‌برخوردار اصفهان

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق برنامه‌ای که در دو سال گذشته تنظیم شد، نگاه به محلات کم‌برخوردار در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان در سال آینده با شناسایی محلات هدف و انجام مطالعات میدانی محقق شد.

وی افزود: پس از احصای نیازمندی‌های شهرسازی و عمرانی و حمل‌ونقل، فضای سبز و محیط‌های فرهنگی، همچنین کاستی‌های سیما و منظر و گلوگاهی، برنامه مربوط به آن محلات تنظیم و بودجه پیشنهادی مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه محله‌محوری در سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان و سال جاری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان بود که اعتبارات این بخش برای سال آینده به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

ایمن‌سازی مغازه‌های بازار تهران بر عهده مالکان است

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایمن سازی مغازه‌های بازار بر عهده مالکان است و شهرداری نیز به آن‌ها کمک می‌کند که در هماهنگی با میراث فرهنگی، نوسازی و بازسازی این کار را انجام دهند.

وی افزود: وقتی وارد بازار می‌شوید، می‌بینید که بسیاری از کوچه‌ها و راسته‌ها سقف‌های موقت می‌زنند که نشان می‌دهد کسبه آمادگی همکاری دارند، اما بازار باید طرح جامع جداگانه داشته باشد که در گذشته این طرح تدوین شد، حتی می‌خواستند زیرگذرهایی را بسازند که عملیاتی نبود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار منطقه ۱۲ در زمان بررسی بودجه درخواستی برای ایمن‌سازی بازار داشت که تا حدودی بودجه مورد نیاز با موافقت شورای شهر، محقق شد.

اسکان ۶۰ نفر از افراد بی‌سرپناه در سامانکده شهرداری رشت / تردد در معابر اصلی در جریان است

محمدحسین واثق‌کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: با هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش برف در شهر رشت، از عصر روز یکشنبه هفته جاری نیروهای شهرداری در حالت آماده‌باش بودند و از ساعت اولیه بارش برف ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری در شهر حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روب شهرداری و شرکت‌های بخش خصوصی نسبت به پاک‌سازی و بازگشایی معابر شهری اقدام کردند.

وی افزود: حین انجام عملیات برف‌روبی تعدادی از ماشین آلات دچار نقص فنی و متوقف شد که با جایگزین شدن ماشین‌آلات بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، سپاه و بعضی شهرداری‌های نزدیک رشت پاک‌سازی معابر شهری با سرعت بیشتری انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پاک‌سازی برف معابر اصلی شهر انجام شده و تردد به‌آسانی در جریان است، گفت: هم‌زمان با بارش برف و برودت هوا از عصر یکشنبه جاری تاکنون، حدود ۶۰ نفر از افراد بی‌سرپناه در سامانکده شهرداری اسکان و پذیرایی شدند.

شهرداری برای حوادث چهارشنبه‌سوری و سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی کند

کرم نعمتی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: فارغ از رنج‌هایی که خانواده‌های درگیر در زمینه حوادث چهارشنبه سوری به آن گرفتار می‌شوند، یکی از معضلات مهم این روز آسیب‌هایی است که به اموال عمومی مخصوصاً فضایی سبز وارد می‌شود، که جا دارد در خصوص آماده‌باش علاوه بر حضور نیروهای آتش‌نشانی در ایستگاه به منظور کاهش زمان، ایجاد احساس امنیت و حضور به موقع آتش‌نشانان در میدان‌های اصلی شهر مستقر و گشت سیار در سطح شهر فعال باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌وقل شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به تمهیدات شهرداری خرم‌آباد برای مراسم چهارشنبه سوری گفت: امیدواریم امسال شاهد حوادث ناگوار در سطح شهر خرم‌آباد نباشیم و مانند سال‌های قبل شهرداری و سازمان‌های تابعه تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه گفت: لایحه بودجه ۶۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه که قبلاً برای بررسی‌های کارشناسی و مقدماتی تقدیم شورای اسلامی شهر شده بود، با حضور کلیه اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست نظرات اعضای شورا استماع و سپس کارشناسان و مدیران بودجه‌ای شهرداری توضیحات لازم را ارائه دادند و در کلیات بودجه توافق حاصل و نظر برخی از اعضای شورا مبنی بر اصلاحات جزئی بود که رسماً توسط رئیس شورای شهر به اطلاع رسید.

شهردار کرمانشاه گفت: لایحه بودجه ۶۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در شورای اسلامی شهر کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

شهرداری قزوین ۱,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک شهر دریافت کند

علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین که یکی از سهام‌داران عمده بانک شهر است باید از این ظرفیت بهره ببرد و برای اجرای طرح‌های کلان خود حداقل ۱,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سال آینده بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه طی سال گذشته بدهی‌های شهرداری به بانک شهر تسویه شده است ضرورت دارد تا برای اجرای پروژه‌های کلان به دنبال استفاده از تسهیلات بانکی کلان باشیم و در این راستا مدیریت شهری باید با استفاده از ظرفیت سهام بانک شهر و سایر بانک‌ها این موضوع را در دستور کار قرار دهد، در این راستا شهرداری باید برای سال آینده هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی اخذ کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین که یکی از سهام‌داران عمده بانک شهر است، باید از این ظرفیت بهره ببرد و برای اجرای طرح‌های کلان خود، حداقل ۱,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سال آینده در نظر بگیرد.

کد خبر 732034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.